Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: تفاهم‌نامه اولیه با امام جمعه شهرستان آبیک مبنی بر انجام بسیاری از امور با همکاری کمیته امداد با محوریت مساجد و ائمه جماعات و هیأت امنا صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، مهرعلی حق‌گویان در حاشیه دیدار با سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک نشر انفاق، احسان، نیکوکاری و احسان و گسترش این مقوله‌ها در جامعه را از بحث‌های مهم کمیته امداد ذکر و اظهار کرد: مساجد بهترین مکان برای تحقق این موضوع است که تفاهم‌نامه اولیه با امام جمعه شهرستان آبیک مبنی بر انجام بسیاری از امور با همکاری کمیته امداد با محوریت مساجد و ائمه جماعات و هیأت امنا صورت می‌گیرد یعنی کار به آنان واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: واگذاری کار به مردم موجب حفظ کرامت و عزت نفس نیازمندان متقاضی مساعدت شده و آنچه واقعا نیازشان است برآورده می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این اداره کل در تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره و ادامه داد: از این طریق، سکان امور مردم در مساجد بر عهده روحانیون گذاشته می‌شود و نیازمندان به خودکفایی و توانمندی خواهند رسید.
حق‌گویان اضافه کرد: مقرر شده در استان قزوین حدود 5 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد ایجاد شود که تاکنون بیش از 3500 شغل ایجاد شده است؛ در زمینه کاریابی استان قزوین در بحث کاریابی رتبه نخست کشوری را دارد  که این رتبه در شهرستان آبیک رقم خورده و این مهم به واسطه ارتباط مثبت رئیس کمیته امداد این شهرستان با مراکز کاریابی و شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تحقق یافته که امام جمعه شهرستان آبیک هم در این زمینه ارتباط و تعامل ارزنده برقرار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و مشاغل روستایی کار بسیار مطلوبی در استان قزوین و شهرستان آبیک صورت گرفته و آبیک از شهرستان‌هایی است که در حوزه زکات رتبه نخست استان را دارد و در رسیدگی به نیازمندان از رتبه‌های خوبی برخوردار بوده و کمک‌ها از طریق خیران و افراد دارای تمکن مالی رقم خورده است.
این مسئول با اشاره به تحت پوشش بودن حدود 4 هزار دانش‌آ‌موز استان قزوین اذعان کرد: بیش از 2 هزار و 180 دانش‌اموز استان فاقد تبلت برای تحصیل مجازی بودند که تاکنون 780 تبلت تهیه و تحویل داده شده و مابقی هم با کمک خیران تهیه می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تاکید کرد: از خیران درخواست می‌شود هر قدر که می‌توانند هر چند اندک برای خرید تبلت برای دانش‌آموزان مشارکت کنند ؛ همچنین افراد می‌توانند به کمیته امداد مراجعه کرده و با دریافت وام 3 تا 30 میلیون تومانی نسبت به خرید تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان گام بردارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قزوین آبیک کمیته امداد امام جمعه شهرستان آبیک کمیته امداد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف