Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@20:27:37 GMT

برنامه ششمین روز جشنواره تئاتر مقاومت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۰۴۷۸

برنامه ششمین روز جشنواره تئاتر مقاومت

برنامه‌های پخش آنلاین ششمین روز هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» اعلام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره، هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» ششمین روز خود را امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه با پخش آنلاین نمایش‌ها در بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، کودک و نوجوان، مهمان و خیابانی به همراه برپایی کارگاه آموزشی و نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش صحنه‌ای ششمین روز از برنامه‌های هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت»، نمایش‌های «و ناگهان باران» به نویسندگی احسان روحی و کارگردانی مهدی صفی آبادی از خرمشهر، «یک قاب، هزار خاطره» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملاحسنی از تهران و نمایش «نقطه آبی در میان حافظه‌ای کبود» به نویسندگی وحید آبرود و کارگردانی پاشا بدرود از یزد از سایت تیوال پخش می‌شوند.

همچنین در بخش دانشجویی امروز، نمایش‌های «فریاد خاموش» به نویسندگی محمدرضا عطایی فر و کارگردانی محمدهادی عطایی از دانشگاه علمی کاربردی ۴۶ تهران و «روزهای خاکستری» به نویسندگی حسین بنیان و کارگردانی میثم مرادی از دانشگاه علمی کاربردی ۴۶ تهران به صورت آنلاین پخش می‌شود.

در ادامه برنامه‌های جشنواره نیز نمایش «خون رقصه» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری از مشهد در بخش مهمان پخش خواهد شد. نمایش «به مرور زمان» به نویسندگی حسن حاجت پور و کارگردانی حسین اسدی از خارک هم در بخش کودک و نوجوان حضور دارد.

علاقه‌مندان برای تماشای آثار بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، مهمان و کودک و نوجوان می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۴ هر روز در روزهای برگزاری جشنواره به سایت تیوال مراجعه کنند.

بخش خیابانی این دوره از جشنواره هم در سومین روز اجراهای خود امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه با پخش آنلاین نمایش‌های «بازمانده» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی از خمینی شهر ساعت ۱۴، نمایش «لطفا از من فیلم بگیرید» به نویسندگی و کارگردانی مرجان کرمی از مرکزی ساعت ۱۴:۳۰، نمایش «ژنرال خورشید» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالله‌ی از دهلران ساعت ۱۵، نمایش «مجلس حماسه خوانی نفر ششم» به نویسندگی امیر دهقانی و کارگردانی حسین برقی نژاد از تهران ساعت ۱۵:۳۰، نمایش «سال ها پس از آن واقعه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر ساعت ۱۶ و نمایش «پوست های حساس» به نویسندگی فرشته حسینی و کارگردانی آرزو بلوچ جعفری از کرمان ساعت ۱۶:۳۰ از سایت تیوال پخش می‌شوند.

کارگاه طرح و ایده تئاتر خیابانی هم امروز با تدریس محمد حسین ناصربخت از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار و به صورت آنلاین پخش می‌شود.

ششمین جلسه از نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده در هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» نیز به‌صورت آنلاین (برخط) در روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با حضور منتقدان و کارشناسان تئاتر کشور برگزار می‌شود.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۲۵ آذر تا دوم دی‌ماه در حال برگزاری است.

کد خبر 462871

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت هنرمندان تئاتر حمید نیلی نمایش خیابانی تئاتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر نویسندگی و کارگردانی ششمین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد