Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر قم در روز میلاد حضرت زینب(س) حال و هوای ملکوتی دارد و آذین‌بندی‌هایی در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در گرامیداشت این روز انجام شده است.

جشن‌های ویژه‌ای در اماکن مقدس قم با رعایت دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری از کرونا برپاست و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) با گرامیداشت این روز عشق و علاقه خود را نثار زینب کبری(س) می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته نیز برنامه‌های متفاوتی به‌صورت مجازی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد و قشرهای مختلف مردم به‌صورت برخط از رسانه‌های مختلف مخاطب این برنامه‌ها بودند.

در سال‌های گذشته ویژه‌برنامه‌هایی در تکایا، حسینیه‌ها و مساجد و همچنین بیوت مراجع با حضور انبوهی از عاشقان مکتب ولایت برگزار می‌شد که امسال برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، برگزاری این برنامه‌ها لغو شده است.

اگرچه شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، حال و حوای شهر را متفاوت از سال‌های قبل کرده است ولی عاشق و شیفتگان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در این شرایط نیز با استفاده از روش‌ها ابتکاری ضمن رعایت اصول بهداشتی، ارادت خود را به حضرت زینب(س) و خاندان پاکش ابراز کردند.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) دختر گرامی امام علی(ع) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است؛ نام‌گذاری روز میلاد حضرت زینب(س) که به دلیل صبر و استقامتش در واقعه کربلا بانوی صبر لقب گرفته، به نام پرستار شکوه و جلوه ویژه‌ای به قشر پرستار بخشیده است.

در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم نیز با برپایی برنامه‌هایی این روز بزرگ را جشن می‌گیرند.

حضرت زینب(س) در پنجم جمادی‌الاول سال پنجم هجرت، در مدینه دیده به جهان گشود؛ حضرت زینب(س) قهرمان قیام عاشوراست، قیام عاشورا در روز دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در سرزمین کربلا به وقوع پیوست و در آن قیام حضرت امام حسین(ع) و ۷۲ تَن از یاران باوفایش به شهادت رسیدند و اهل‌بیت پیامبر اسلام(ص) نیز به اسارت درآمدند، حضرت زینب در این قیام حضور داشت و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.

سرانجام آموزگار مکتب بردباری و رشادت پس از سال‌ها روشنگری در پانزدهم رجب سال ۶۲ هجری قمری به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر ایشان در دمشق(سوریه) به خاک سپرده شد که اینک زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) است.

برچسب‌ها قم حضرت زینب (س)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم حضرت زینب س قم حضرت زینب س اخبار کنکور حضرت زینب س برنامه ها اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد

علیرضا ثواچه، مدیر مرکز نیکوکاری ایلیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با حمایت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س)، برنامه سمت خدا و مرکز نیکوکاری ایلیا ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی یک‌ و نیم کیلویی در استان یزد بین مستمندان به مناسبت ماه شوال توزیع شد.

وی افزود: بسته های گوشت قربانی در بین محرومان شهرستان های تفت، مروست، مهریز و مناطق مختلف شهر یزد توزیع شد.

ثواچه بیان کرد: برای توزیع بسته های گوشت در بین خانوارهای نیازمند از ظرفیت گروه های فعال، خیریه و جهادی برای توزیع بسته های گوشت قربانی استفاده شد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیز در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و ایام ماه مبارک رمضان نیز بین ۳ هزار نفر از روزه داران به خصوص در مناطق محروم شهر یزد افطاری توزیع شده است.

ثواچه ضمن تشکر از خیرین موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) و برنامه سمت خدا، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت این عزیزان، این برنامه و برنامه های دیگر را در راستای محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در سطح استان یزد اجرا کنیم.

کد خبر 6087775

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو