Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسدی جوزانی از اساتید آبرنگ می‌گوید: تابلویی از ۱۰ شهید مقاومت از جمله شهید سلیمانی کشیده‌ام که قرار است در نخستین سالگرد شهادت ایشان به سیدحسن نصرالله تقدیم شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل‌وپنجمین نشست از مجموعه درس‌گفتار‌هایی درباره شمس تبریزی با عنوان «مدارای عرفانی در اندیشه و رفتار شمس تبریزی» روز چهارشنبه ۳ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شمس، حقیقت را نوری واحد می‌داند که در مجلا‌های مختلف، به صور گوناگون، ظهور یافته است و از این رو، تعصّب و یکسویه‌نگری مذهبی و نزاع بین فرق را کاری ناروا می‌داند. از دیدگاه او، بین اصل ادیان و فرق اسلامی تباین ذاتی وجود ندارد و این سطحی‌اندیشی مردمان است که باعث نزاع‌های مذهبی شده است. همین‌اندیشه او سبب شده با پیروان سایر ادیان و مذاهب و گروه‌های مختلف جامعه حتی آنان که عقایدی مخالف او دارند با مدارا و احترام رفتار کند و توجّه آن‌ها را به سوی خود جلب کند. از دیدگاه او، هر یک از مکاتب، به نوعی حقیقتی در خود دارند، اما برای دستیابی به آن حقایق، باید از تعصّب، سطحی اندیشی و یک سویه‌نگری رها شد و به عمق آن اندیشه‌ها توجّه کرد.

نشست بررسی مدارای عرفانی در اندیشه شمس، با سخنرانی محمد خدادادی، عضو هیات علمی دانشگاه یزد همراه است. خدادادی آثاری، چون «بازتاب اندیشه‌های شمس تبریزی در مثنوی مولوی»، «آیینه‌ی روی دوست» و «آفتاب در میان سایه» را در کارنامه دارد.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۳ دی از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از حساب کاربری این‌مرکز فرهنگی در فضای مجازی پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شعر و ادبیات شمس تبریزی شمس تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی‌علمی‌ترویجی «ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی» به همت گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این نشست حجت الاسلام حمید زراعت کاشانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می پردازد و ناقد و دبیر علمی جلسه به ترتیب حجت الاسلام علیرضا کلاهدوزان استاد سطوح حوزه علمیه و حجت الاسلام سعید فاقدی دبیر گروه فقه جامعه و فرهنگ مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام است.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۴ در محل مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم‌السلام، طبقه دوم، سالن جلسات خواهد بود.

علاقمندان می توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در نشست شرکت کنند.

کد خبر 6093827 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نزاع در کابینه رژیم صهیونیستی
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • ظرفیت فضای صدور احادیث در توسعه فقه اجتماعی بررسی می شود
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد