Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@15:23:04 GMT

نظر وزیر صمت درباره عرضه خودرو در بورس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۰۶۷۸

نظر وزیر صمت درباره عرضه خودرو در بورس

رویداد۲۴ روز گذشته (شنبه) علیرضا رزم‌حسینی، از دو خودروسازی اصلی کشور بازدید کرده و از خطوط تولید و خودرو‌های جدید هر دو خودروسازی بازدید کرد و ضمن آن به ضرورت رقابتی شدن بازار و شکست انحصار در تولید خودرو که نتیجه آن تعادل بازار و اصلاح ساختار خودروسازان خواهد بود، اشاره کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو با نام "تارا" با بیان اینکه کمیته خودرو منطقی نبودن عرضه خودرو‌های داخلی در بورس کالا را پذیرفته است، اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس، نظر برخی نمایندگان مجلس بود، اما در کمیته خودرو با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که بازار خودرو باید خود به خود تنظیم شود و عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته خودرو نیز این موضوع را پذیرفته است.

وی تاکید کرد: به نظر ما این عدم عرضه خودرو در بورس، روالی منطقی و درست است. قطعا به زودی بازار خودرو خوب خواهد شد.

اعلام این موضوع توسط وزیر صمت در شرایطی است که مجلس شورای، چند ماه پیش طرح "تحول صنعت خودرو با محوریت عرضه خودرو‌های داخلی در بورس کالا" را مطرح کرد و قرار براین بود تا این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به رای گذاشته شود.

طبق طرح تدوینی مجلس، خودروسازان اصلی ملزم به عرضه محصولات خود در بورس کالا می‌شدند و ضمن آن تعیین قیمت پایه خودروها، به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار و سپس قیمت نهایی برای فروش، بسته به عرضه و تقاضای بورس تعیین می‌شد.

همچنین در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح، تصمیم براین بود که مابه‌التفاوت نرخ کشف شده و قیمت پایه، به صندوقی واریز شود تا صرف اموری حمایتی همچون ارائه وام خرید خودرو، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و همچنین ارائه وام‌های قرض‌الحسنه به خودروسازان شود.

در مقابل، اما خود وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از نهایی شدن بسته‌ای حمایتی برای اصلاح صنعت خودرو در آینده نزدیک صحبت می‌کند که آنگونه که به گوش می‌رسد، طبق این طرح که در حال حاضر در مراحل بررسی در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه قرار دارد، تعیین قیمت خودرو‌های کم‌تیراژ به خودروسازان واگذار و پرتیراژ‌ها همچون روال حال حاضر در اختیار شورای رقابت باشد. حال با منتفی شدن طرح عرضه خودرو در بورس، باید منتظر ماند تا مشخص شود، طرح وزارت صمت نیز مورد قبول واقع خواهد شد و در صورت تصویب، راهگشای این صنعت و بازار آن خواهد بود یا خیر؟ هرچند که وزیر صمت به بسته پیشنهادی وزارتخانه خود برای ایجاد تعادل در این صنعت و حذف دلالان، اطمینان کافی دارد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزیر صمت بورس خودرو عرضه خودرو در بورس بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات

شرکت کرمان موتور از فروش خودرو جک جی۷ برقی بر روی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خبر داد. بر این اساس  تمام افرادی که در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به بلوکه کردن پول در این سامانه اقدام کرده اند می توانند برای خرید اقدام کنند.

قیمت خودرو جک جی ۷ برقی یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (بدون هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص شامل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ...) اعلام شده است.

مشخصات خودرو

خودرو جک جی ۷ برقی از ۱۴۲ کیلو وات توان موتور با یک گیربکس تک سرعته کاهشی برخوردار است. سرعت این خودرو ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ در این محصول ۷.۶ ثانیه است.

ظرفیت باتری جی ۷ برقی ۵۰.۱ کیلوات و حداکثر مسافت پیمایش با شارژ کامل در این محصول ۴۰۲ کیلومتر می باشد.


 

جدول فروش به شرح زیر است

 

برند  مدل قیمت ( ریال )
KMC EJ7 10.986.500.000

 

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروهای وارداتی