Web Analytics Made Easy - Statcounter

پخش زنده سخنرانی رهبر معظّم انقلاب در سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) از لحظاتی قبل آغاز شد.

این سخنرانی به‌صورت زنده از شبکه‌های یک و خبر سیما و رادیو ایران در حال پخش است.

محورهای سخنان حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

* این روز را به پرستاران عزیز و به گروه پرستاری تبریک عرض می‌کنم. امیدواریم خدای متعال توفیقات خودش را شامل همه شما بکند و نیک‌روزی و خوش عاقبتی و سعادت دنیا و آخرت را نصیب شما پرستاران عزیز بکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* لازم می‌دانم به خانواده‌های گرامی و عزیزی که در این حوادث کرونا، عزیزان خودشان را که پرستار بودند از دست دادند تسلیت عرض کنم و برای آن درگذشتگان فداکار و مجاهد از خداوند متعال طلب علوّ درجات بکنم.

* امروز پرستاران در چشم مردم از همه عزیزتر و از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند؛ این لطف خداست که امیدواریم همواره به همین شکل باشد و افزایش پیدا کند.

* پرستار فرشته رحمت بیمار است. این یک تعبیر واقعی است و به هیچ وقت مبالغه‌آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار.

* در اسلام، شفقت و همدلی و مهربانی،‌ یکی از دستورات عمده است؛ این که در قرآن کریم می‌فرماید «رحماءبینهم» یعنی با یکدیگر رحیم هستند،‌ فقط مربوط به بیماران نیست، مربوط به همه است. همه باید نسبت به هم با شفقت و مهربانی باشند. این کاری است که پرستار انجام می‌دهد. 

* پرستاران برای این کار خودشان را آماده می‌کنند و خسته هم می‌شوند. در عین حال تحمل می‌کنند و آن جایی که باید لبخندی به بیمار بزنند لبخند می‌زنند. 

* واقعاً تلاش برای کاهش آلام یک انسان جزء زیباترین مناظر زندگی انسان‌هاست.

* می‌خواهم عرض کنم این زیبایی در این سال کرونایی بیشتر خودش را نشان داد. پرستاران ما در بیمارستان‌ها از خودشان مناظری را نشان دادند که حقیقتاً این‌ها مایه اعجاب انسان می‌شود. 

* خود پرستاری کار دشوار و پر اضطرابی است. حالا اگر بر این دشواری و اضطراب این هم اضافه شد که خطر واگیری و ابتلا وجود دارد؛ ‌این خیلی کار را دشوارتر می‌کند. پرستاران ما این کار دشوارتر را انجام دادند. 

* با اینکه جان خودشان در خطر بود و احتمال می‌دادند که خودشان مبتلا بشوند. و انصافاً کار بزرگی را در این مدت به ثبت رساند مجموعه پرستاری ما.

* این مجاهدت پرستاران را عزیز کرد. تا قبل از این،‌ مردم خیلی توجهی به اهمیت کار پرستاران نداشتند. در این قضیه کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگی است. بنابراین به چشم مردم،‌ این‌ها عزیز و شرافتمندتر از همیشه شدند.  

* لکن این کافی نیست؛ ‌بله شما به چشم مردم خیلی عزیز هستید، ‌لکن مسئولان هم تکالیفی دارند که باید انجام دهند. باید به فکر باشند.

* من البته در این زمینه بحث تخصصی نمی‌توانم بکنم و این کار بایستی در مراکز تخصصی انجام شود. شاید یکی از کارهای لازم‌الاجرا عبارت باشد از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مدت‌ها قبل تصویب شده و آنطور که برای من گفته می‌شود این قانون به سود پرستارهاست و برای آن‌ها مفید است. این باید اجرا شود. البته کارهای دیگری هم وجود دارد،‌ازجمله کارهای خوب استخدام پرستاران است.

* شاید سه چهار سال پیش این را به مسئولان گفتنم که باید حدود سی هزار پرستار را استخدام کنید. مشکلاتی داشتند که نشد،‌اخیرا کارهایی می‌شود که باید با جدیت دنبال کرد. این شوخی نیست. 

* وضع پرستاران باید طوری باشد که با خیال راحت به شغل‌شان بپردازند. خانواده‌هایشان هم باید خیال‌شان راحت باشد که جوان‌شان یا زن و مردشان که مشغول خدمت است توفیقاتی خواهد داشت.

ادامه دارد ...

منبع: نماینده

کلیدواژه: روز پرستار مقام معظم رهبری نماینده چشم مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • در برخی از حوزه‌های پرستاری پیوست عدالت وجود ندارد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران