Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:33:16 GMT

وضعیت کرونایی سه شهر استان زنجان زرد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۰۸۴۳

وضعیت کرونایی سه شهر استان زنجان زرد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرهای خدابنده، ایجرود و سلطانیه بهبه رنگ زرد و دیگر مناطق استان نارنجی شده است.

دکتر پرویز قزلباش روز یکشنبه با اشاره به اینکه همکاری مردم و اعمال محدودیت های کرونایی شمار مبتلایان و بستری ها را در بیمارستان ها کاهش داده است، افزود: بسیاری از شهروندان با دریافت چنین اخباری خوشایندی تصور می کنند، احتمال گرفتار شدن به این بیماری کاهش یافته و به همین دلیل رفتارها و سبک زندگی عادی را در پیش می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ ماه از شیوع بیماری خطرناک کووید -۱۹ در کشورمان می گذرد و تجارب نیز نشان می دهد وقتی همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی این بیماری جدی گرفته شده، شمار مبتلایان و بستری ها روند کاهشی یافته و برعکس بی تفاوتی ها و ساده انگاری ها نسبت به این بیماری شمار مبتلایان را به مراتب افزایش داده است.

این مسئوول ادامه داد: طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون یکهزار و ۵۸ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که چهار نفر از آنان آمار روز گذشته را شامل می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری " تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۴۱ هزارو ۱۵۴ نفر رسیده است.

وی یادآوری کرد: در موج سوم کرونا شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند کاهش به خود گرفته و خدمات رسانی به نحو مناسبی در جریان است.

قزلباش افزود: با تمهیدات انجام گرفته و افزایش شمار مراکز ۱۶ ساعته در این استان تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کووید -۱۹ بر اساس تست آزمایشگاهی به ۳۴ هزارو ۷۱۱ نفر رسید که ۱۰۹ مورد آمار روز گذشته را شامل می شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام گرفته حداکثر یک هزارو ۲۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که در زمان حاضر مجموع ظرفیت تخت های بیمارستانی به حدود ۲ هزارو ۲۰۰ تخت رسیده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس تایید رسانه‌های محلی، شمار قربانیان فرونشست بخشی از بزرگراهی در استان گوانگ‌دونگ چین به ۴۸ نفر افزایش یافته است.

این حادثه دیروز (چهارشنبه) و ناشی از رانش زمین در بخش «چایانگ» بزرگراه ماژووا رخ داد. به نوشته شینهوا، فرونشست مسافتی به طول ۱۷.۹ متر و منطقه‌ای به وسعت ۱۸۴.۳ مترمکعب را دربرمی‌گیرد.

شینهوا همچنین اعلام کرده است که تاکنون دست کم ۴۸ نفر در این حادثه جان باخته و چندین تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند. شمار قربانیان دیروز ۲۴ نفر اعلام شده بود.

کد خبر 6095219

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • شانس کم استقلال برای جذب مهدی قایدی
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی