Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:08:59 GMT

روند توسعه زیرساختها در مهاباد رو به بهبود است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۰۹۵۷

روند توسعه زیرساختها در مهاباد رو به بهبود است

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روند گازرسانی به روستاهای مهاباد رو به بهبود است.

جلال محمود زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از سال ۹۱ تا ۹۵ عملیات گازرسانی به روستاهای مهاباد صفر بود، افزود: در حال حاضر با تداوم عملیات گازرسانی به روستاهای شهرستان، از ۱۹۴ روستا، عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستا در حال انجام و اتمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته با توجه به قیمت ارز و مصالح، گازرسانی هزینه های زیادی در پی نداشت، اما با افزایش قیمت ارز و مصالح این عملیات عمرانی بسیار هزینه بر است، تصریح کرد: براساس قانون هزینه گازرسانی و نصب المک برای هر واحد نباید بیش از ۱۲ میلیون تومان شود اما با توجه به اینکه ۶۴ روستای باقی مانده برای گازرسانی، در مناطق صعب العبور و با فاصله بسیار از هم قرار دارند هزینه نصب هر المک گاز روستایی بیش از مبلغ مصوب است که با دستور وزیر نیرو این مبالغ تا ۳۰ میلیون تومان نیز افزایش یافته که در حال طراحی برای گازرسانی به این مناطق روستایی صعب العبور نیز هستیم.

این نماینده خانه ملت با اشاره به روند بهبود زیرساختها در شهرستان به خصوص راه های روستایی و درون شهری مهاباد نیز افزود: تا کنون نزدیک به ۳۰ کیلومتر آسفالت یا روکش راههای روستایی مهاباد انجام شده که مابقی به سال آینده موکول شده است.

وی یاداور شد: در بحث اسفالت راههای روستایی در مهاباد از شاخصهای استانی جلوتر هستیم و برای سال آینده نیز آسفالت ۷۰ کیلومتر در دستور کار است.

محمود زاده تصریح کرد: آسفالت جاده های بین شهری شهرستان از سه راهی دارلک به مهاباد و از مهاباد_ترشکان و گوگ تپه نیز بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است که اختصاص نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان در دو نوبت طی سال جاری ، روند اجرای عملیات را بهبود بخشیده است که تاکنون ۱۲ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده و ۲۴ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته روند توسعه زیر ساختها در شهرستان رو به بهبود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کریدور غرب اسفالت راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز