Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت ارشاد، حج و اوقاف افغانستان روز شنبه بازی ویدئویی آنلاین «پابجی» را نامشروع و فاقد شرایط شرعی به عنوان یک برنامه تفریحی و سرگرمی اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، بنا بر اعلام رسانه‌های این کشور، هفته گذشته نیز اداره تنظیم خدماتی مخابراتی (اترا) بازی پابجی را بطور موقت مسدود کرده بود.

بازی پابجی (PlayerUnknown's Battlegrounds یا به اختصار PUBG) یک بازی آنلاین چند نفره است که در جریان آن، بازیکنان با چتر به درون جزیره‌ای مجازی فرستاده می‌شوند و در آنجا به نبرد یا یکدیگر پرداخته و به کمک سلاح‌هایی که دارند، برای بقا می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی که ساخت کره جنوبی است در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان بهترین بازی ویدئویی موبایل شناخته شد؛ گفته می‌شود «پابجی» دست‌کم ۴۰۰ میلیون بازیکن از طریق گوشی‌های همراه در سراسر جهان دارد.

خبرگزاری افق افغانستان می‌نویسد وزارت ارشاد این کشور شرکت در این بازی را «معاصی و جنایت» و عامل ترویج فرهنگ شرک توصیف کرده که باعث ترویج تفکر «فنا کردن» دیگران برای بقای خود می‌شود.

این وزارتخانه به خانواده‌ها هشدار داده که پابجی تأثیر منفی بر درس و آموزش کودکان می‌گذارد و نظم و سلامت جامعه را به هم می‌زند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه ۴۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در افغانستان از این بازی استفاده می‌کنند و در مجموع برای این کار ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون افغانی هزینه پرداخت کرده‌اند.

گفته می‌شود پیش از این کمیسیون مواصلات و مخابرات مجلس نمایند‌گان نیز از اداره تنظیم خدماتی مخابراتی خواسته بود تا این بازی آنلاین را مسدود کند.

لینک کوتاه: asriran.com/003C6G

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین

پخش زنده بازی الهلال و العین در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ امشب آغاز و از سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های الهلال و العین امشب _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز الهلال و العین

لیگ قهرمانان آسیا (الهلال - العین) ساعت ۲۱:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌

کد خبر 747115

دیگر خبرها

  • آموزش تغییر ریجن پابجی موبایل به امارات
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین