Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت ترکیه گفت: طی روزهای اخیر در جنوب ترکیه یک سیلندر اکسیژن در بخش مراقبت های ویژه برای بیماران کرونایی منجر به کشته شدن ۹ نفر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک بر اساس اعلام یورونیوز؛ خبرگزاری دولتی انادولو گفت: آتش سوزی در بیمارستان دانشگاه سانکو در گازین تپه واقع در جنوب شرقی استانبول اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه ای که بیمارستان منتشر کرد تمام قربانیان بین ۵۶ تا ۸۵ سال داشتند و آتش سوزی سریعا کنترل شده است.

۱۴ بیمار که تحت مراقبت بودند به بیمارستان های دیگر منتقل شدند. تحقیقات هنوز ادامه دارد، وزیر بهداشت فاهرتین کوکا با انتشار توئیتی اعلام کرد که در این آتش سوزی ۹ نفر کشته شده اند، این در حالی است که بیمارستان و فرمانداری گازین تپه تعداد کشته شدگان را ۸ نفر اعلام کرده بودند.

به گفته استاندار، ۱۹ بیمار در زمان حادثه (۴:۴۵صبح)در بخش مراقبت های ویژه بودند که به غیر از ۹ نفر جان باخته، بقیه افراد هیچ صدمه ای ندیده اند.

بر اساس آمار های دولت ترکیه ۷۴ درصد ظرفیت بیمارستان های این کشور را بیماران کرونایی تشکیل داده اند. اگرچه انجمن های  پزشکی این رقم را بالاتر می دانند.

عصر روز جمعه وزارت بهداشت ترکیه ۲۶۴۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد، مجموع مبتلایان این کشور از ماه مارس حدود ۲ میلیون نفر است. البته این رقم فقط بیماران علائم دار را نشان می دهد. آنکارا طی چهار ماه منتهی به اواخر ماه نوامبر بیماران بدون علائم را گزارش نکرده که همین امر باعث انتقاداتی شده است که میزان شیوع این ویروس را پنهان می کند.

دولت ترکیه ۲۶۴ مورد مرگ ناشی از این ویروس در یک شبانه روز را اعلام کرده است که به طور کلی ۱۷۶۱۰ نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

      انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!