Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس داوری گفت: داور بازی پرسپولیس و اولسان را فاجعه بود و از 4 صحنه حساس، 3 بار به VAR مراجعه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلیمانی کارشناس داوری، در پاسخ به این سوال که دو صحنه VAR  باعث شد دو تصمیم گرفته شود؛ اینکه داور نتوانست این تصمیمات را بگیرد، روی عملکردش تأثیری می گذارد، اظهار کرد: بازیهایی که در این سطح برگزار می شود، هر دفعه ای که داور به VAR مراجعه می کند به همان نسبت از اقتدار او کاسته می شود و در ارزیابی ها هم ضعیف ارزیابی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اینکه ما در جام جهانی روسیه فغانی را تا مراحل پایانی داشتیم، این بود که او به VAR مراجعه نمی کرد. تمام تصمیمات را به شخصه و با کمک های خودش انجام می داد.

سلیمانی ادامه داد: این داور کسی بوده که قرار بود جای فغانی در لیست آسیا قرار بگیرد. قطری ها خیلی حمایت می کنند که او در جام جهانی 2022 قضاوت کند.

وی تصریح کرد: در بازی دیشب من داور را ضعیف و فاجعه دیدم؛ چراکه کلاً 4 صحنه حساس در بازی اتفاق افتاد که 3 بار داور به VAR مراجعه کرد؛ یعنی قدرت تصمیم گیری او ضعیف بوده است. 

این کارشناس داوری در گفتگو با رادیو ورزش صحنه های حساس بازی را شرح داد و گفت: دقایق نیمه اول داور روی پنالتی VAR گرفت، گرچه نزدیک به صحنه بود. در پنالتی که شیری به طور غیرحرفه ای مرتکب شد، باز هم داور به کمک متوسل شد. صحنه ای که در دقیقه 84 رخ داد، پنالتی نبود و نورالهی اعتراض شدید می کرد که داور باز به VAR مراجعه کرد. اینها نکاتی است که به ضعف داور برمی گردد. کمااینکه دو صحنه ساده کرنر که به نفع پرسپولیس اتفاق افتاد را نتوانست کرنر بگیرد و ضربه دروازه اعلام کرد.

وی درباره پنالتی که بعد از پایان وقت های تلف شده برای پرسپولیس اعلام شد، گفت: زمانیکه داور سوت پایان بازی نیمه اول یا دوم را بزند و بعد به VAR مراجعه کند، بازیکن حق دارد پنالتی بزند. داور در این صحنه زیرکی به خرج داد و سوت پایان را نزد. به عبارتی زمان بازی را طول داد تا با یک ضربه ای که قرار بود ضربه اوت زده شود، در خواست VAR داد و ضربه پنالتی را در جریان بازی زد و بقیه فرایند درست بود.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که مدیریت بازی را چطور دیدید، بیان کرد: اشتباه غیرحرفه ای که بازیکن پرسپولیس مرتکب شد، همه را ناراحت کرد. قبل از بازی از من ویدئو گرفته بودند و در آن تذکر داده بودم که بازیکنان ایران شما در این بازی غیر از داور، VAR دارید، خواهشاً هر خطایی را مرتکب نشوید. متأسفانه شیری اشتباه ناشیانه کرد و در روند بازی مدام باید تذکر می دادند. بازیکنان ما به قضاوت های داخل ایران عادت کرده بودند و این به ما ضربه زد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: VAR مراجعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر بزرگ پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ

پرسپولیس دوشنبه در هفته بیست‌وششم لیگ برتر میهمان نساجی بود و در پایان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. با برتری پرسپولیس و استقلال در این هفته، صدر جدول بدون تغییر باقی ماند و کورس قهرمانی بین این ۲ تیم با حساسیت زیادی ادامه پیدا می‌کند. یکی از نکات بازی این هفته پرسپولیس اخراج سروش رفیعی در دقایق ابتدایی نیمه دوم بود که کار را برای این تیم بسیار سخت کرد.

سومین محروم متوالی پرسپولیس!

سروش رفیعی با اخراج در بازی این هفته، ضمن از دست دادن بخش زیادی از نیمه دوم، دیدار حساس تیمش در هفته بیست‌وهفتم مقابل هوادار را هم از دست داد. با محرومیت رفیعی از دیدار با هوادار، حالا پرسپولیس برای سومین بازی متوالی یکی از بازیکنان کلیدی خود را از دست خواهد داد.

پیش از این دانیال اسماعیلی‌فر به دلیل حرکتی که بعد گلزنی مقابل صنعت‌نفت آبادان انجام داده، در بازی با سپاهان غایب بود و امید عالیشاه هم پس درگیری با برایان دابو و اخراج مقابل سپاهان، دیدار دیروز مقابل نساجی را از دست داد. وجه مشترک این ۲ محرومیت هم فنی نبودن آن است و این ۲ بازیکن پرسپولیس به راحتی می‌توانستند جلوی محرومیت خود را بگیرند ولی تیم‌شان را به دردسر انداختند.

تفاوت ویژه سرخپوشان با فصل گذشته

پرسپولیس این روز‌ها رقابت نزدیکی برای قهرمانی با استقلال دارد و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند روی سرنوشت قهرمان این فصل لیگ برتر تاثیر بگذارد. سرخ‌پوشان فصل قبل هم با یحیی گل‌محمدی در شرایط مشابهی بودند و با استقلال و سپاهان رقابت نزدیکی داشتند که در پایان عنوان قهرمانی را کسب کردند.

تفاوت ویژه پرسپولیس با فصل گذشته، اما در حرفه‌ای‌گری بازیکنان این تیم است. تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس در مقطع پایانی فصل قبل در آستانه محرومیت بودند و با دریافت یک کارت زرد هم محروم می‌شدند ولی این تیم هفته‌های آخر را بدون محروم سپری کرد که نشان می‌دهد بازیکنان به خوبی شرایط را مدیریت کردند. این موضوع برخلاف فصل قبل، در چند هفته اخیر در پرسپولیس مشاهده نشده و بازیکنان کلیدی این تیم به راحتی به استقبال محرومیت رفته‌اند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # پرسپولیس سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • دردسر بزرگ پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ
  • دردسر جدید پرسپولیس در حساس‌ترین روزهای لیگ
  • سرنگونی ام باپه در محوطه جریمه دورتموند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت / فیلم
  • پاری‌ سن ژرمن از پنالتی هم شانس نیاورد (عکس)
  • استقلال از داوری طلبکار شد: پنالتی روزبه سوخت!
  • کارشناسی بازی استقلال و ذوب آهن
  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • اعتراض پیکان به داور دیدار با آلومینیوم
  • پوستر پرسپولیس با یک بازیکن غیرمنتظره