Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:21:04 GMT

قصه از گذشته به عنوان یک رسانه بوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۲۰۷۳

قصه از گذشته به عنوان یک رسانه بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعیدرضا کامرانی ظهر یکشنبه در مراسم پایانی مهرواره «قصه‌های ماندگار» که به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و دبیرخانه مهرواره قصه‌گویی، سلامتی و بهروزی را در شب یلدا برای همه آرزو کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری فارس، قصه‌گویی را سنت پیشینیان دانست و با اشاره به سوره‌هایی از قرآن کریم که در قالب قصه، آموزه‌های مختلف دینی را به مردم یادآور می‌شود گفت: استفاده از ابزار هنر دارای وجوه بسیاری است که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، تعامل، پرورش ذهن، رویکرد تمایل به زیبایی و لذت بردن، می‌توان به جنبه هنر درمانی هم نگاهی تیزبینانه داشت که بسیاری از جوامع مترقی از آن بهره می‌برند و قصه‌گویی یکی از همین هنرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اهمیت و نقش قصه و قصه‌گویی در زندگی کودکان تأکید کرد و گفت: قصه، یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش است که می‌توان مفاهیم را در قالب آن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل کرد. قصه‌گویی سنتی دیرینه است که با بهره‌گیری از آن، می‌توانآداب و رسوم و سنت‌ها را ترویج کرد و با استفاده از قصه‌های کهن و به ویژه استفاده از کتاب روح‌بخش قرآن، به آموزش تعالیم و آموزه‌ها، فرهنگ و هنر و مهارت‌های زندگی اقدام کرد.

کامرانی همچنین قصه را ابزاری تأثیرگذار برای رشد فکری هم کودک و نوجوان و هم بزرگسالان دانست و از آن به عنوان ابزاری تربیتی نیرومند یاد کرد. به گفته‌ی او بسیاری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و فرهنگی و تربیتی همچون مهربانی، صداقت، همدلی، همکاری، تلاش و کوشش، از راه قصه به دست ما رسیده و با ترویج قصه‌گویی می‌توان آن را به آیندگان هم منتقل کرد.

سرپرست کانون فارس در پایان با اشاره به این مطلب که کودک و نوجوان نباید خود را در فضای کلاس‌های درس محصور ببیند، ادامه داد: باید هم از محتواهای تولیدی در فضای مجازی بهره برد و هم خود دست به تولید محتوا زد. او بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی تأکید کرد.

کد خبر 5100265

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز کانون پرورش فکری فارس قصه گویی ویروس کرونا شب یلدا شیراز آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد بوشهر گرگان کرمانشاه عکس استانها بارش برف قاسم سلیمانی شهرستان کرج بارش باران قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد

در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در هفته گذشته بیروت میزبان وزیر خارجه فرانسه و عاموس هوکشتاین نماینده ویژه بایدن بود.هم‌چنین دو هفته قبل نیز نخست وزیر و فرمانده ارتش لبنان در پاریس مهمان امانوئل مکرون بودند.محور رایزنی‌های این دو مقام عالی رتبه مذاکره درباره طرحی است که دو ماه قبل توسط فرانسوی ها ارائه شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»