Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@23:53:46 GMT

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ اعلام وصول شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۲۱۹۶

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ اعلام وصول شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه ۹۸ گفت: از رئیس دیوان محاسبات تشکر می کنیم که زودتر از موعد این گزارش را به مجلس ارسال کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ کل کشور در اجرای ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس

وی پس از اعلام وصول گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، گفت: لازم است از مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات و همچنین دادستان و کارکنان دیوان محاسبات تشکر کنیم که یک ماه زودتر از موعد گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارسال کردند که این اقدام در تاریخ مجلس بی سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه، عضو هیئت رئیسه مجلس دیگر موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد.

- طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

- طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس

- طرح اختصاص درصدی از منابع مالیات بر خانه‌های خالی به سازمان شهرداری

- طرح استفساریه ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی

- طرح حذف مواد ۲۳۵ تا ۲۳۸ آئین نامه داخلی مجلس

- طرح اصلاح ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس

- طرح اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها

- طرح اصلاح قانون مدیریت پسماند

- طرح اصلاح تبصره ۱ ذیل ماده ۲۹ قانون نوسازی و عمران شهری

- سوال ملی فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و تعدادی از نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم اقدام جدی در خصوص اجرای پروژه ملی کمربندی پاکدشت

- سوال ملی جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت درباره علت واردات بی رویه کالا

- سوال ملی جواد کریمی قدوسی از وزیر صمت درباره علت افزایش سرسام آور قیمت فولاد و سیمان

- سوال علی اکبر کریمی از وزیر صمت درباره علت عدم تعیین تکلیف وصول بدهی تعیین شده برای شرکت‌های ال جی و سامسونگ به علت تخلفات گمرکی

- سوال منطقه‌ای معین الدین سعیدی از وزیر نیرو درباره پایین بودن شاخص‌های دسترسی به آب شرب و عدم اجرای پروژه‌های آبرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: آئین نامه داخلی مجلس گزارش تفریغ بودجه درباره علت اعلام وصول طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان به ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را برای تأمین نظر شورای نگهبان رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمدهای موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است‌.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالاهای مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمدهای موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آئین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر 6090662 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان