Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران سودانی در سالگرد انقلاب خود علیه نظام عمرالشیر به خیابان‌های خارطوم آمدند و شعارهایی درباره ضرورت انجام اصلاحات در نظام انتقالی سودان تا سرنگونی این نظام سر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سودان تریبون، هزاران سودانی در دومین سالگرد پیروزی انقلاب خود علیه نظام عمرالبشیر در خیابان‌های مختلف خارطوم تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته شاهدان عینی ، هزاران  شهروندان سودانی در برابر پارلمان این کشور در منطقه  « ام درمان » تجمع کردند و با سردادن شعارهایی خواستار تشکیل فوری پارلمان انتقالی این کشور شدند. در همین حال، برخی از جوانان نیز شعارهایی درباره سرنگونی نظام انتقالی سودان سر دادند.

برخی از تظاهرات کنندگان با دعوت به برگزاری اعتصاب در برابر پارلمان خواستار انجام اصلاحات فوری در ساختار نظام حاکم بر سودان شدند.

به نوشته این روزنامه سودانی ، به رغم اینکه خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری ( محل استقرار ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی ) توسط نظامیان مسدود شده بود، صدها نفر از شهروندان خارطوم موفق شدند، دربرابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کنند و با سردادن شعارهایی  بر ضرورت انجام اصلاحات در ساختار سیاسی حاکم بر سودان تاکید کردند.

 تظاهرات کنندگان در نظر داشتند،  در برابر کاخ ریاست جمهوری اعتصاب کنند که پلیس و نیروهای امنیتی آنان را متفرق کرد.

همچنین پلیس و نیروهای امنیتی سودان دیروز عصر تظاهرات کنندگانی که در برابر پارلمان این کشور تجمع کرده بودند،  پراگنده کرد.

دولت آینده سودان 25 الی 26 وزیر خواهد داشت/ زمان حذف نام خارطوم از فهرست تروریسم آمریکا

سودان تریبون نوشت: در سالروز انقلاب مردم علیه نظام عمرالبشیر، هزاران سودانی در شهرهای مختلف این کشور از جمله نیالا، عاشر، سنار، عطیره تظاهرات کردند.

مردم سودان در اعتراض به کمبود سوخت و گرانی نان در اواخر سال 2018 در برخی از شهرهای این کشور تظاهرات کردند که با سرکوب نیروهای امنیتی همراه شد. این سرکوب سبب شد تا شعله اعتراضات بر افروخته‌تر شود، به گونه‌ای که مردم با ورود به سال 2019 تظاهرات گسترده‌ای در خارطوم و سایر شهرهای سودان برپاکردند که در اثر آن،  نظام عمرالبشیر در آوریل 2019  سقوط کرد و نظامیان اداره امور این کشور را به دست گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجام اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور