Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:30:11 GMT

چهار بنای تاریخی در میامی مرمت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۲۷۰۵

چهار بنای تاریخی در میامی مرمت شد

سید محمد صادق رضویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : بافت و کاروانسرای تاریخی میامی، کاروانسرای تاریخی محمد آباد پل ابریشم ،بافت و مسجد جامع تاریخی فرومد امسال مرمت شد.

وی افزود: استحکام بخشی پایه ها ،بندکشی ،اجرای کاهگل بام و حذف گیاهان رونده پشت بام کاروانسرای میامی و محمدآباد پل ابریشم ،اجرای آجر فرش ،سنگ فرش حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی و بندکشی دیواره های آن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میامی ادامه داد: مرمت بخشهای آسیب دیده بناهای تاریخی سبب حفظ آثار نیاکان و معرفی آنها به عنوان جاذبه تاریخی و گردشگری است.

وی با بیان اینکه ۲ واحد اقامتگاه بومگردی از ابتدای سال در میامی راه اندازی شد، اظهار داشت: هشت واحد بومگردی در این شهرستان فعال است.

وی با توجه به اینکه راه اندازی مشاغل خانگی در شهرستان ضرورت دارد،افزود: ۹ طرح مستقل برای دریافت تسهیلات لازم معرفی شده است.

وی  گفت: شهرستان میامی ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث تاریخی کشور دارد.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است.

بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در شهرستان میامی قرار دارد.‌ مسجد و حمام آقایان ، کاروانسرای شاه عباسی ،آب انبارهای قدیمی،برج های زیبا و یخچال قدیمی از بناهای تاریخی میامی محسوب می شود.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.  

برچسب‌ها میامی مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میامی مرمت میراث فرهنگی میامی مرمت میراث فرهنگی اخبار کنکور شهرستان میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا عسکری چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

وی گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم