Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:52:28 GMT

معروف‌ترین شهرهای بدون خودرو در جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۲۹۱۹

معروف‌ترین شهرهای بدون خودرو در جهان

شهرها و سکونتگاه‌های بسیاری در جهان وجود دارد که به طور کامل تردد خودرو و سایر وسایل حمل و نقل موتوری از آن‌ها غیر ممکن است و مردم تنها از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا قایق‌سواری برای عبور و مرور خود بهره می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه دنیای بدون خودرو امری غیر قابل ممکن به نظر می‌رسد و اینکه ساکنان یک شهر بخواهند به طور کامل از روش‌هایی غیر از وسایل حمل و نقل موتوری یا الکتریکی بهره گیرند، عجیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از سایر وسایل حمل و نقل سنتی نظیر درشکه، اسب یا پیاده‌روی در دنیای مدرن امروزی غیر قابل امکان است با این حال، استفاده از قایق و دوچرخه برای ترددهای میان شهری امری معقول در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، در حال حاضر و هر چند به تعداد بسیار کم، در بعضی از شهرهای جهان هیچ‌گونه ترددی از طریق وسایل حمل و نقل موتوری صورت نمی‌گیرد که به این گونه شهرها، شهرهای بدون خودرو گفته می‌شود. البته در بسیاری از این شهرها، تنها بسیاری از مناطق به روی خودروها بسته شده است تا ظاهر واقعی آثار تاریخی حفظ شود و صنعت گردشگری رونق یابد. این در حالی است که در بعضی از شهرها نیز امکان تردد از طریق وسایل حمل و نقل شهری وجود ندارد و مردم تنها از قایق برای ترددهای خود استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی بعضی از شهرهای بدون خودروی جهان پرداخته می‌شود.

لامبو، کنیا

لامبو یکی از شهرهای بسیار تاریخی کنیا، واقع در جزیره لامو است که تقریباً هیچ تردد خودرویی در آن صورت نمی‌گیرد. این شهر جزیره‌ای شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده است و سالانه بسیاری از گردشگران را برای مکاشفه زندگی ساحلی به خود جذب می‌کند. لامبو قدیمی‌ترین سکونت‌گاه سواحلی در آفریقای شرقی به شمار می‌رود که تردد در آن تنها از طریق دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا اسب‌سواری امکان‌پذیر است. معماری شگفت‌انگیز آن تلفیقی از فرهنگ‌های سواحلی، فارسی، عربی، هندی و اروپایی را به تصویر می‌کشد و طبیعت و آب و هوای بی‌نظیر آن، محبوبیتش را در میان ساکنان و گردشگران دوچندان کرده است.

جزیره آتش، ایالات متحده آمریکا

جزیره آتش در ایالت نیویورک، یکی از اعجاب‌انگیزترین شهرهای بدون خودروی جهان محسوب می‌شود که عبور و مرور در آن تنها از طریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ارابه‌ها امکان‌پذیر است. جای تعجب نیست اگر این شهر ساحلی، با چشم‌اندازی بی‌نظیر از آب‌های اطراف و آب و هوایی بسیار خوب، را بهشت بدون ترافیک نامید. مردم جزیره آتش، قدم زدن در میان شگفتی‌های اطراف خود را تجربه‌ای منحصر به فرد در نظر می‌گیرند و مردم سراسر دنیا را به بازدید از این شهر دنج و زیبا دعوت می‌کنند.

جزیره آتش میزبان جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که سوار شدن بر خودرو، بازدید از این مکان‌ها را ناخوشایند می‌کند چرا که مردم از طریق پیاده‌روی، پس از دیدن هر جاذبه در فاصله بسیار کمی، به مکان دیدنی بعدی می‌رسند.

دهکده La Cumbrecita، آرژانتین

دهکده La Cumbrecita، واقع در ایالات کوردوبا، یکی از زیباترین سکونتگاه‌های کشور آرژانتین و حتی به جرأت می‌توان گفت در جهان است که با چشم‌اندازهای منحصر به فرد خود، چشم هر عابری را به خود خیره نگه می‌دارد. این دهکده با الهام از کوه‌های اطراف خود ایجاد شده است و ساختمان‌های آن، با معماری باواری، زیبایی این سکونت‌گاه را دو چندان کرده است. سکونت‌گاه La Cumbrecita اولین و تنهاترین شهر بدون خودرو در کشور آرژانتین به شمار می‌رود که مردم آن تنها از طریق پیاده‌روی خود را به مسیرهای مختلف داخل شهر می‌رسانند.

ونیز، ایتالیا

پایتخت ایتالیا معروف‌ترین و زیباترین شهر بدون خودروی جهان به شمار می‌رود که بخش اعظم عبور و مرور در آن، از طریق قایق و در آب‌های شهر صورت می‌گیرد. این کلانشهر تعداد ۱۱۸ جزیره را در تالابی به عمق حداکثر ۵۰ فوت در خود جای داده است و شهروندان را با قایق از یک جزیره به دیگری هدایت می‌کند. وجود ۴۱۶ پل، ۱۷۷ کانال آب و ساختمان‌های رنگارنگ بی‌نظیر، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به ونیز جذب می‌کند که طی کردن مسیر بین ساختمان‌ها، تنها با پیاده‌روی امکان‌پذیر است.

کد خبر 462898

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر بدون خودرو خیابان های بدون خودرو شهرهای جهان پیاده روی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرهای بدون خودرو طریق پیاده روی وسایل حمل و نقل تنها از طریق جزیره آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day

روز عشق Global Love Day که به گسترش عشق و صلح میان کل بشریت اختصاص دارد، هر سال در اول می (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عشق نیرویی جهانی است که همه موجودات را به هم پیوند می‌دهد و با تمام هرج‌ومرجی که بشر هر روز در دنیای خود با آن مواجه است، تنها عنصری محسوب می‌شود که می‌تواند تفاوت ایجاد کند. در واقع تمام آنچه دنیا به آن نیاز دارد عشق است. شاید این جمله در دنیای امروز به کلیشه تبدیل شده باشد، اما این واقعیت را از بین نمی‌برد که عشق کلید اصلی انسانیت است.

نشان دادن تنها کمی محبت بیشتر به یکدیگر می‌تواند دنیایی بسیار متفاوت‌تر از امروز ایجاد کند. این امر نه‌تنها برای نزدیکان، بلکه در مورد غریبه‌هایی که انسان هر روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شود و حتی کسانی که گذرا آن‌ها را می‌بیند نیز صادق است. این افراد می‌توانند همسایه شما، افراد بی‌خانمان و حتی شخصی باشد که فرد طی مدت کوتاهی در صف خرید نان یا سفارش غذا با آن مواجه می‌شود. گسترش عشق از طریق رفتار و گفتار، تأثیر زیادی بر زندگی‌ها برای بهتر شدن دارد.

روز جهانی عشق Global Love Day، به گسترش عشق و صلح میان کل بشریت اختصاص دارد. بنیاد عشق این روز را برای تشویق وحدت و جشن گرفتن روابط بشری به‌واسطه عشق بی‌قیدوشرط ایجاد کرد، چراکه اگر همه انسان‌ها تنها کمی بیشتر به هم محبت کنند، دنیا جای بهتری برای زندگی خواهد بود.

این روز در مورد آوردن عشق بی قید و شرط به دیدگاه مشترک مردم در مورد درکی است که از جهان دارند و امید بر آن می‌رود که نگاه مردم به جهان را مرحله به مرحله تغییر دهد.

تاریخ روز جهانی عشق ۱۴۰۳

روز جهانی عشق هر سال در یکم می مصادف با دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی عشق

بنیاد عشق یکی از سازمان‌های مروج و مشوق عشق بی‌قید و شرطی در جهان است که در سال ۲۰۰۰ با مأموریت الهام بخشیدن به مردم برای نشان دادن عشق بی قید و شرط به یکدیگر تأسیس شد و این اقدام را از طریق برنامه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری‌های خیریه، همچنین ارائه تحقیقات آموزشی برای ترویج علت این‌عمل انجام می‌دهد.

هدف این نهاد تشویق عشق بی‌چشم‌داشت در جوامع، کشورها و به‌طور کلی جهان است و یکی از ابتکارات آن برای تحقق این هدف، معرفی روز جهانی عشق در سال ۲۰۰۴ بود. این روز یک رویداد رسمی جهانی برای نشان دادن یگانگی بشر از طریق عشق است که همه ملت‌ها را تشویق می کند در حکمت صلح و عشق با یکدیگر متحد شوند.

روز جهانی عشق از زمان اولین رویداد توانسته است که فرمانداران، شهرداران و دیگر اعضای برجسته دولت‌های محلی و ملی را در کنار مردم جوامعی که به آن پیوسته‌اند، درگیر رویدادهای خود و صدها هزار نفر را در شادی و محبت حاصل از این روز غرق کند.

شعار روز جهانی عشق ۲۰۲۴

شعار روز جهانی عشق در سال ۲۰۲۴، با مضامین «جشن انسانیت ما» و «عشق از من آغاز می‌شود» در سراسر جهان انتخاب شده است.

کد خبر 749378

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • روز عشق ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر Global Love Day
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)