Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی جعفریان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه به ارائه گزارش کوتاهی از فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاه طی سال های اخیر پرداخت و اظهار داشت: در بخش اول گزارش عملکرد به رتبه دانشگاه در پایگاههای معتبر مانند ISI و نظام های رتبه بندی بین المللی لایدن و شانگهای می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام ISI بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ از رتبه ۵۳۱ ارتقاء یافته و رتبه دانشگاه به ۴۶۴ رسیده است. در نظام رتبه بندی لایدن نیز رتبه دانشگاه رشد قابل توجه ای را نشان می دهد و از رتبه ۴۱۲ به رتبه ۳۴۵ ارتقاء یافته است. در نظام رتبه بندی شانگهای نیز در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نسبت به سال های قبل ارتقاء قابل ملاحظه ای داشتیم و از دسته ۶۰۰ تا ۷۰۰ به دسته ۵۰۰ تا ۶۰۰ صعود کردیم.

جعفریان افزود: در تعداد مقالات ISI نیز به رغم محدودیت های موجود در کشور رشد قابل ملاحظه ای داشتیم. همچنین درصد همکاری های بین المللی از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش یافته است. در بخش رشد مقالات Q۱ از سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ رشد داشته ایم و نکته قابل توجه سهم قابل ملاحظه دانشکده های علوم انسانی و هنر در این بخش است.

مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاهها گفت: رتبه دانشگاه در بین دانشگاه های جامع کشور هم قابل توجه است. دانشگاه تربیت مدرس از سال ۹۴ رتبه دوم در سطح کشور را حفظ کرده و این جایگاه حاصل تلاش اساتید و دانشجویان سخت کوش و همکاران تلاشگر است.

جعفریان اضافه کرد: دانشگاه در بخش اختراعات بین المللی به رغم پتانسیل بالایی که از آن برخوردار است، نیازمند برنامه ریزی بهتر است تا عملکرد دانشگاه در این خصوص تقویت شود. اما در بخش طرح های کاربردی پیشرفت های خوبی صورت گرفته است. درآمد حاصل از طرح های پژوهش های کاربردی در ۴ سال اخیر رشد قابل قبولی را نشان می دهد؛ به طوری که در سال ۹۵ درآمد حاصله ۲۸ میلیارد ریال بود و در سال ۹۸ به ۹۰ میلیارد افزایش یافت که نشان دهنده رشد قابل توجه در بخش طرح های کاربردی است.

وی افزود: ما نه تنها طی سال های اخیر در بخش پژوهش به همت همکاران پارک علم و فناوری دانشگاه رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کردیم، هم اکنون تعداد ۱۹ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک داریم که از این تعداد حدود ۳۷ درصد یعنی ۷ شرکت دانش بنیان به دانشگاه اختصاص دارند و در واقع اعضای هیأت علمی دانشگاه مسئولیت این شرکت ها را به عهده دارند.

جعفریان در پایان تصریح کرد: در پارک علم و فناوری، مرکز رشد و مؤسسات پارک بیش از ۸۰۰ نفر فعال هستند و در بخش فروش فناوری هم به موفقیت های خوبی دست یافتیم که بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان فروش واحدهای فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه است. آمار و ارقام نشان می دهد دانشگاه در بخش پژوهش های کاربردی و در بخش فناوری توفیقات قابل توجه ای کسب کرده که امیدواریم همچنان با وجود مشکلات و محدودیت ها، این روند ادامه یابد و شاهد موفقیت های روزافزون باشیم.

کد خبر 5100236 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس علی جعفریان هفته پژوهش طرح های پژوهشی وحدت حوزه و دانشگاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها سازمان سنجش پذیرش بدون آزمون علوم انسانی آزمون کارشناسی ارشد ارتباط دانشگاه با صنعت لایحه بودجه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی رتبه دانشگاه قابل ملاحظه قابل توجه رشد قابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارتند از: حذف مجوز‌های کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد یا صدور بدون شکایت، رد یا صدور بدون تأخیر، اتصال کامل به درگاه ملی مجوز‌های کشور و ارائه کامل مجوز‌ها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوز‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی