Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ملک‌پور گفت: گاهی یک کلمه امیدوارکننده‌ پرستار در موقع حساس معجزه و آن‌چنان در جان بیمار نفوذ می‌کند که او را به سمت بهبودی با سرعت بیشتری هدایت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پنجم جمادی‌الاولی مصادف است با ۳۰ آذر ولادت عقیله بنی‌هاشم زینب کبرا سلام‌الله علیها و روز پرستار که این روز را تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی که تحت تربیت رسول مکرم اسلام و صدیقه طاهره و امیرالمؤمنین علیهم‌السلام از سرچشمه‌ی وحی و کمالات خاندان عصمت بهره‌مند شد و دارای مناقب بی‌شماری گردید و مَحرم راز الهی و امین امامت و ولایت قرار گرفت.

وی افزود: عقل و تدبیر او به‌خوبی حوادث مهمی که بعد از رسول خدا اتفاق افتاد را تحمل کرد و با درایت و بردباری جامعه زنان آن زمان و منطقه زندگی را مدیریت کرد و به‌درستی ملقب به عقیله شد، ابن عباس هنگام نقل از ایشان می‌گوید: بر من چنین روایت کرد «عَقیلتُنا زینب بنتُ علی علیه‌السلام…» ابن اثیر در رابطه با فضائل زینب کبرا مى ‏نویسد: زینب در فصاحت و بلاغت و زهد و عبادت و فضیلت و شجاعت و سخاوت شبیه‏ترین مردم به پدر خود على بن ابی‌طالب علیه‌السلام و مادر خود فاطمه سلام‌الله علیها بود.

ملک پور تصریح کرد: سبک زندگی، منش و رفتار عقیله بنی‌هاشم در مسائل فردی و اجتماعی و نقشی که در مقاطع مختلف و حوادث گوناگون ایفا کرده او را اسوه قرار داده است، اسوه صبر و بردباری، اسوه بصیرت، اسوه مقاومت، در این دوره که دشمنان ما در تلاشند که فرهنگ غربی و الگوهای غربی از زن را در عرصه‌های مختلف به نمایش بگذارند او تجلی و مصداق بانوی معیار برای جامعه اسلامی است. خوب عزیزان به این نکته توجه کنند.

وی بیان داشت: مکتب مقاومت و مکتبی که حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه از او الهام گرفته‌اند و امروز خط مقاومت در مسیر خط زینب سلام‌الله علیها حرکت می‌کند. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار دهد.

امام‌جمعه فارسان گفت: روز ولادت این بانوی مکرمه را روز پرستار نامیدند، پرستاری و نقش مهمی که پرستار به عهده دارد در این روزهای کرونایی بیشتر از قبل برای همه روشن‌شده است؛ و همه مردم قدردان خدمات و زحمات بی‌دریغ عزیزان هستند.

وی افزود: پرستاری از شغل‌هایی است که اگر با توجه و عمل به وظیفه انجام شود بلاشک در رتبه عبادات قرار دارد، مسئولیت خطیری که شخص را به درجات عالی انسانی و معنوی می‌رساند. صبوری و تحمل بالای پرستار، آرامش و عافیت بیمار را فراهم و روحیه او را تقویت می‌کند تا بهبودی برای او زودتر حاصل شود.

ملک پور تصریح کرد: گاهی یک کلمه امیدوارکننده‌ پرستار در مواقع حساس معجزه می‌کند و آن‌چنان در جان بیمار نفوذ می‌کند و او را به سمت بهبودی با سرعت بیشتری هدایت می‌کند. مسئولیت پرستاران سنگین است البته پاداش آن‌ها هم گران‌قدر است. بخصوص گاهی که کار به شهادت ختم می‌شود.

وی در پایان گفت: بنده بار دیگر ثناگوی همه عزیزان کادر درمان هستم و از خدای تعالی صحت و عافیت و سلامتی برای همه و برای شهدای مدافع سلامت استان علو درجه و برای خانواده آنان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ملک پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی

جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی با ارسال نامه از موضع آیت‌الله جوادی آملی درباره وعده صادق قدردانی کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله العزیز المتعال

محضر مبارک استاد گرانقدر و حکیم متألّه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (ادام الله ظله الوارف)

سلام علیکم

پیام حکیمانه، هدایتگر، قرآنی و لبریز از امید و بصیرت آن فقیه زمان‌شناس بر قلب و روح رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه دست‌اندرکان وعده صادق، اطمینان و اعتماد، هدیه نمود و دل‌های رنجور از ظلمت و ظلم ستمگران کودک‌کش صهیونیست را حیات و آرامش بخشید و همچون همیشه اندیشه و انگیزه حق‌طلبان و حقیقت‌خواهان را از شبهه و تردید خنّاسان مغرض شستشو داد و بر شور و شعور ایمانی و انقلابی مجاهدان الهی بیش از پیش افزود.

مردم سرافراز و قدرشناس و خداباور این مرز و بوم و تمامی علاقه‌مندان به قرآن و معارف الهی بویژه طلاب و فضلای متعهد حوزه‌های علمیه و دانشجویان و اساتید دل‌آگاه و بیدار دانشگاه بلکه مجامع علمی کشورهای اسلامی سال‌ها است از بیان الهی رمزگشای آن استاد عزیز بهره‌مند بوده و در حوادث واقعه، متوقّع راهنمایی‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت بوده و هستند به ویژه فرزندان معنوی آن استاد گرامی بر این باورند که هدایت‌های آن حضرت همواره در تبیین متن و محتوای اسلام ناب محمدی «صلوات الله علیه و آله»  قول فصل و حکم عدل بوده و چونان آبی گوارا تشنگان معارف ولایت را مایه حیات بوده و آفاقی از معرفت وحیانی و حکمی را در برابرآنان گشوده است.

از خدای حکیم علی الاطلاق، سلامتی و عزّت روزافزون برای حضرت استاد و توفیق بهره‌مندی بیشتر از فیض حضور و وجود آن عزیز را برای همگان مسألت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

۱. جواد محدثی                  ۲. حمید پارسانیا 

۳. محمد حسین فلاح زاده      ۴. محمود لطیفی 

۵. یدالله مقدسی                    ۶. علی مدبر(اسلامی)

۷.  سیدکمال الدین عمادی         ۸. شریفی اقدم 

۹.  جعفر انواری                     ۱۰. حسین آزادی 

۱۱. محمدرضا مصطفی پور

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • انتشار تصویر امیدوارکننده از تمرین استقلال (عکس)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان