Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@15:45:30 GMT

طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان قمی خوشمزه و لذیذ

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۳۸۷۵

طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان قمی خوشمزه و لذیذ

وجود به و بادمجان در این آبگوشت موجب چند برابر شدن خاصیت این غذا می‌شود و طعم دلچسب و لذیذی به آن می‌بخشد. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان قمی را در مطلب زیر بخوانید.

مواد لازم

گوشت ماهیچه همراه با استخوان: حدود ۷۵۰ گرم

عدس یا نخود: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

بادمجان: ۲ تا ۳ عدد

روغن: ۱۵۰ گرم

رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

زردچوبه: ۱ قاشق مربا خوری

پیاز متوسط: ۲ عدد

نعناع داغ: به مقدار لازم

به: ۱ عدد

طرز تهیه

مرحله اول طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

 

 

برای درست کردن آبگوشت به و بادمجان ابتدا باید عدس یا نخود را بشویید و برای ۲ تا سه ساعت در آب بخیسانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای یا عمودی برش دهید. کمی نمک روی بادمجان بپاشید و یک ساعت صبر کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود. پیازها را خرد کنید و داخل یک ماهیتابه که مقداری روغن در آن ریخته‌اید بریزید. کمی پیاز را سرخ کنید و سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. کمی رب را تفت دهید و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادید، مقداری آب داخل یکی قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از چند ساعت که گوشت نیم پز شد، عدس را که از قبل خیس کرده‌اید به گوشت‌ها اضافه کنید.

مرحله دوم طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

 

 

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید بادمجان‌ها را با آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن شسته شود. سپس بادمجان‌ها و به را به هر شکلی که دوست دارید نصف کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید. معمولاً برای پخت این غذا بادمجان سرخ نمی‌شود، اما برخی افراد از بادمجان سرخ شده برای این غذا استفاده می‌کنند. بهترین روش این است که بادمجان‌ها را به صورت مربعی برش دهید و داخل آبگوشت بریزید تا پخته شوند. توجه داشته باشید که به را با پوست خرد کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید.

مرحله سوم طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید یک ماهیتابه را به همراه کمی روغن روی شعله گاز قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد مقداری نعناع خشک داخل آن بریزید. نعناع را برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه با روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند. نعناع داغ را کنار بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا آبگوشت به طور کامل پخته شود. می‌توانید برای خوش طعم‌تر این آبگوشت مقداری دانه انار تازه یا غوره نیز اضافه کنید. در نهایت در ۱۰ دقیقه آخر پخت آبگوشت، نعناع داغ را به آن اضافه کنید. سپس آبگوشت را در ظرف مناسب سرو کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

نکاتی که باید در مورد طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

*برای درست کردن این آبگوشت به بادمجان قمی می‌توانید به جای عدس از لپه یا لوبیا سفید و نخود نیز استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به جای عدس از ۱۵۰ گرم لپه استفاده کنید.

*اضافه کردن ۱۰۰ گرم برنج به این آبگوشت می‌تواند مزه لذیذتری به آن ببخشد.

*برای خوشمزه‌تر شدن آبگوشت می‌توانید از گوشت سردست استفاده کنید.

*هر چقدر این آبگوشت بیشتر روی شعله ملایم گاز بماند و آرام پخته شود، لذیذتر خواهد شد. سعی کنید این آبگوشت را حداقل برای مدت ۵ تا ۶ ساعت روی گاز قرار دهید تا به خوبی پخته شوند.

*می‌توانید برای ملس شدن طعم این آبگوشت از مقداری رب انار نیز در آبگوشت به و بادمجان استفاده کنید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آبگوشت طرز تهیه آبگوشت آبگوشت غذای قمی طرز تهیه آبگوشت آبگوشت به و بادمجان سبک زندگی پارسی خبر طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان استفاده کنید بادمجان ها اضافه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • نحوه طبخ آبگوشت متفاوت با پاچه گوسفند و بره (فیلم)
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)