Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه‌ای به ریاست جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد باتوجه به بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، نسبت به استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر علاوه بر سهمیه مقرر در ماده (۲۱) قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، استخدام این تعداد از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از طریق برگزاری آزمون اختصاصی بین آن دسته از فرزندان که فاقد شغل هستند، در تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های غیرمشمول و دارای مقررات خاص صورت خواهد گرفت.

دکتر روحانی در پاسخ به درخواست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مراتب موافقت خود را به شرح زیر ابلاغ کردند: «با استخدام ۱۲۰۰۰ نفر از فرزندان عزیز شهدا و جانبازان موافقت می‌شود» و تاکید کردند که با جذب افراد شایسته ای نظیر فرزندان عزیز شهدا و جانبازان، شاهد ارتقای بیش از پیش نظام اداری کشور باشیم.

بدیهی است؛ شرایط احراز و اولویت‌های فرزندان شاهد و جانباز مشمول این مجوز با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و تلاش خواهد شد مراحل برگزاری آزمون و جذب این افراد در دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال ۱۳۹۹ انجام شود.

لازم به توضیح است؛ مفاد بند (ج) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه دولت را علاوه بر اجرای ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، به استخدام تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در طول اجرای این قانون مکلف کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتر روحانی ۷۰ درصد و بالاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بند قانون جوانی جمعیت به دلیل کمبود ماما اجرا نمی شود