Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعمیر و به‌روزرسانی تجهیزات موجود یکی از ماموریت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حمایت از فرآیند تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی موجود در کشور، مسیری است که در کنار بالا بردن ماندگاری این تجهیزات گران‌قیمت آزمایشگاهی به افزایش کیفیت خدمات هم منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدفی که در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود تا عملکرد تجهیزات بالا برود.

از دیگر اهداف این کار می‌توان به ارائه خدمات و نتایج مطمئن به مشتریان اشاره کرد. این کار در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم انجام می‌شود.

تسهیل دسترسی مراکز عضو به نمونه‌های استاندارد و معتبر و حمایت از کالیبراسیون تجهیزات از دیگر حمایت‌های این شبکه در این حوزه است. البته پرداخت تسهیلات به فرآیند حمایت کالیبراسیون، تعمیر و نگهداری تجهیزات مراکز عضو شتاب داده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن این هدف، تاکنون 35 میلیارد ریال به 380 مرکز عضو پرداخت کرده است.

مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات متنوعی در حوزه‌های مختلفی مانند فنی و مهندسی، مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط‌زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست‌فناوری و پزشکی داروسازی، سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت، علوم شناختی و مغز و غیره ارائه می‌دهند.

افتتاح آزمایشگاه جامع تحقیقات علوم پزشکی گناباد/ امکان تشخیص فوری عفونت‌های بالینی مهیا شدبرخورد وزارت بهداشت با آزمایشگاه‌‌های متخلف تشخیص کروناتهران| کشف 1656 کیت آزمایشگاهی تاریخ مصرف گذشته کرونا

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علم و تکنولوژی علم و تکنولوژی شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

امروز سه‌شنبه «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092902

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری