Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@12:49:12 GMT

لوکزامبورگ میزبان اتوبوس‌های برقی جدید

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۴۴۴۴

لوکزامبورگ میزبان اتوبوس‌های برقی جدید

شهردار لوکزامبورگ از خریداری ۱۰ اتوبوس الکتریکی جدید خبر داده است تا از این طریق، خود را به هدف کاهش انتشار گاز کربن نزدیک‌ترکند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جنبش جهانی بین‌المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ترویج حمل و نقل پاک و به خصوص استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌ها برای به حداقل رساندن آلودگی هوا شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه خریداری این وسایل حمل و نقل، هزینه‌های زیادی را در پی دارد و تعویض یکباره خودورهای قدیمی با نوع الکتریکی آن‌ها، امری غیر ممکن به شمار می‌رود، با این حال، آگاهی از مزایای آن مقامات رسمی بیشتری را به سمت این راهبرد سوق خواهد داد.

در این راستا، شهردار لوکزامبورگ تعداد ۱۰ اتوبوس الکتریکی جدید برای شهر خریداری کرده است تا از این طریق، انتشار گاز دی اکسید کربن در شهر را به حداقل برساند. این اتوبوس‌های جدید، که از طول ۱۲ متر برخوردار هستند، قرار است در دو مسیر اصلی شهر به حمل مسافران بپردازند. علاوه بر این، مقامات رسمی از جایگزین شدن تمام وسایل حمل و نقل موتوری با خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ خبر داده و ادعا کرده‌اند این اقدام در رأس اهداف آن‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای قرار خواهد گرفت.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ۱۰ اتوبوس الکتریکی فعلی به ذخیره بیش از ۴۴۰ هزار لیتر سوخت در هر سال خواهد پرداخت و انتشار گاز دی اکسید کربن را به میزان هزار و ۱۶۱ تن کاهش خواهد داد. این اتوبوس‌ها مجهز به باطری‌های ۲۶۴ کیلووات بر ساعت است که می‌تواند بدون شارژ دوباره، مسیری به طول ۲۰۰ کیلومتر را سپری کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودروهای الکتریکی عمومی که آن‌ها را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند می‌توان به سرعت سریع شارژ باطری، ایستگاه‌های شارژ پیشرفته، تهویه هوای مناسب و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب اشاره کرد.

کد خبر 462953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتوبوس اتوبوس برقی اتوبوس الکتریکی لوکزامبورگ شهرهای جهان شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE

کافی است ساخت یک دستگاه SUV پلاگین هیبریدی را به لامبورگینی بسپارید تا خودرویی هیجان‌انگیز تولید کند. اوروس SE، نسخه پلاگین هیبریدی از پرفروش‌ترین مدل این شرکت است که اکنون به قدرت و سرعت بیشتری دست یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، اوروس SE جدید، نسخه پلاگین هیبریدی از پرفروش‌ترین مدل لامبورگینی اوروس است که اکنون با قدرت و سرعت بیشتری روانه بازار شده. اگرچه مشخصات PHEV‌ها معمولاً به موتوری کوچک اشاره دارند، اما لامبورگینی اهل چنین کاری نیست. موتور ۴٫۰ لیتری ۸ سیلندر توئین‌توربو برای تولید قدرتی ویژه با یک دستگاه موتور الکتریکی همکاری می‌کند. این موتور الکتریکی که داخل جعبه‌دنده هشت‌سرعته اتوماتیک تعبیه شده، ۱۸۹ اسب‌بخار قدرت و ۴۸۲ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور بنزینی دارای قدرت قابل‌توجه ۶۱۲ اسب بخار و ۷۹۹ نیوتون‌متر گشتاور است و درمجموع، این دو موتور قدرتی معادل ۷۸۹ اسب بخار و ۹۵۰ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌دهند.

 SE جدید در مقایسه با اوروس S، ۰٫۱ ثانیه سریع‌تر از حالت توقف به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این کار را در ۳٫۴ ثانیه انجام می‌دهد. شایان ذکر است که پرفورمانته با شتاب‌گیری ۳٫۳ ثانیه سریع‌ترین مدل اوروس است. این گاو خشمگین جدید در ۱۱٫۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اوروس SE با مجموعه باتری لیتیوم یونی ۲۵٫۷ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود که در زیر قسمت بار نصب شده و برای بیش از ۶۰ کیلومتر برد الکتریکی خالص مناسب است. این SUV در حالت EV تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و پس‌ازآن، پیشرانه ۷ سیلندر به طور خودکار وارد عمل می‌شود.

طراحی اوروس پلاگین هیبریدی در کنار تغییرات فنی، ارتقا‌هایی را نیز تجربه کرده است. چراغ‌های جلو در کنار جلوپنجره و ورودی‌های هوا، همچنان حس خشن و تهاجمی بودن را منتقل می‌کنند. برخی از تغییرات محتاطانه در بخش جلو، با عناصر طراحی برگرفته از ابرخودروی روئلتو دیده می‌شود.

قسمت عقب ظاهر شکل و جلوه ساده‌تری به خود گرفته است. چراغ‌ها در این قسمت با ادوات مشکی‌رنگی به هم متصل شده‌اند. نسبت به اوروس S، نیروی آیرودینامیکی پایین‌گرای این خودرو ۳۵ درصد افزایش یافته تا چسبندگی هرچه بیشتری بین تایر‌ها و آسفالت فراهم شود.

لامبورگینی این شاسی‌بلند را با رینگ‌های ۲۳ اینچی جدید، بیش از ۱۰۰ گزینه رنگ بدنه و ۴۷ تم داخلی به فروش خواهد رساند. اوروس SE دارای یک جفت نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی و چهار حالت رانندگی جدید است: EV Drive، Hybrid، Performance و Recharge. این حالات رانندگی در بالای Strada، Sport، Corsa، Neve، Sabbia و Terra معمولی قرار دارند.

در مورد اوروس، لامبورگینی قبلاً تأیید کرده که نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۲۹ به طور کامل یک خودروی برقی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • شاسی بلند Exlantix با قیمت ۲۷ هزار دلاری وارد بازار می شود
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE