Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:08:04 GMT

آغاز پویش ملی کتابخوانی نیمه دیگرم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۴۵۰۸

آغاز پویش ملی کتابخوانی نیمه دیگرم

سقای حسینی از آغاز پویش ملی کتابخوانی نیمه دیگرم همزمان با ولادت حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: در ولادت حضرت زهرا (س) آثار منتخب در این پویش معرفی و تقدیر می شود.

هادی سقای حسینی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پویش کتابخانه نیمه دیگرم گفت: طرح پویش ملی کتابخانه نیمه دیگرم به همت بسیج دانشجویی از امروز 30 آذر تا پانزدهم بهمن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی پویش ملی کتابخوانی نیمه دیگرم افزود: این پویش از ولادت حضرت زینب (س) تا ولادت حضرت زهرا (س) ادامه دارد و در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به 100 نفر از شرکت کنندگان در این پویش جوایزی اهدا می شود.

 

وی گفت: این کتاب با 15 درصد تخفیف برای حوزه های دانشجویی در نظر گرفته شده است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت اینترنتی از طریق سایت mashodan.ir به شکل غیر حضوری به مخاطبان عرضه می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شعار این پویش ازدواج عاقلانه و زندگی عشقانه است. این پویش در خاتمه با هدف سنجش اثرگذاری کتاب نیمه دیگرم بر روی مخاطبان و به خصوص جوانان در امر ازدواج در رشته های تولید محتوا، پوستر، موشن گرافی، عکس نوشته و ... برگزار می شود و در پایان به 110 نفر از برگزیدگان جایزه 200 هزار تومانی تعلق می گیرد.

 

وی یادآور شد: در جامعه جوان کشور دو هدف را دنبال می کنیم، در حقیقت مخاطبان این پویش جوانان کشور هستند که موتور محرک جامعه تلقی می شوند. یکی از اهداف ما ازدواج جوانان است البته نه از منظر تشویق آنها به ازدواج زیرا این امر نیازمند سازوکارهایی است که حاکمیت در آن نقش دارد عواملی مانند اشتغال، مسکن، تورم و ... در آن اثر گذار است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: معتقدیم قبل از آنکه بخش اعتقادی و یا مذهبی بخواهد جوانی را به سمت ازدواج سوق دهد، تغییرات هورمونی رشد و اتمسفر جنسی تمایل به ازدواج را در آنها شکل می دهد. در این زمینه ما گام بعدی را مورد توجه قرار دادیم و آن این است که بتوانیم در ایجاد سازوکار و شیوه نامه ای برای بهگزینی برای نوجوانان دختر و پسر که بتوانند گزینه مناسب و همسر مناسب خود را انتخاب کنند موثر باشیم.

 

مدیر اجرایی پویش ملی کتابخوانی نیمه دیگرم ادامه داد: در این زمینه کتاب های زیادی مورد بررسی قرار گرفت و 270 کتاب ارزیابی شد که ما در انتخاب کتاب با چند چالش مواجه بودیم.

 

وی افزود: تلاش کردیم تا کتاب منتخب ترجمه نبوده و برگرفته از یک فرهنگ دیگر یا فرهنگ اروپایی نباشد. در حوزه داخلی نیز بیشتر کتاب ها به فلسفه ازدواج، وجوه و چرایی آن مربوط می شود در حالی که جوان می داند باید ازدواج کند مانند فرد تشنه ای که نیازمند آب است اما اینکه آب را چگونه انتخاب کند و چه زحمتی در انتخاب آب باید متحمل شود، جای بحث دارد در این صورت ممکن است که نوشیدنی های دیگری را انتخاب کند که ممکن است به بدن او آسیب برساند.

 

حسینی گفت: این نگاه موجب شد تا یک کتاب کاربردی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد و با خوانشی راحت بر اساس اصول روانشناسی و روانکاوی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد؛ به همین دلیل کتاب نیمه دیگرم با تالیف محسن عباسی ولدی را انتخاب کردیم که در رادیو معارف و احکام بخش های زیادی از این کتاب مطرح شده است و مخاطبان رادیو و تلویزیون نسبت به آن علاقه داشتند. این کتاب امروزی بوده و به راحتی مطالب را بیان می کند. در حقیقت این کتاب با هدف اینکه دو جوان بتوانند هم کفو یکدیگر را انتخاب کنند، نگاشته شده است. در این کتاب بخش هایی برای والدین نیز در نظر گرفته شده. در حقیقت این کتاب مهارت اجتماعی و فردی در ارتباط با دیگران را به شکل روشن و روان مطرح می کند. علاقه مندان می توانند از طریق سایت mashodan.ir نسبت به خرید این کتاب اقدام کنند. این کتاب با 15 درصد تخفیف برای بسیج دانشجویی و همچنین خواهران طلاب و بسیج جامعه زنان ارایه می شود.

 

وی گفت : علاقه مندان پس از شرکت در این مسابقه می توانند با وقف فرهنگی یا وقف در گردش این کتاب نسبت به نشر اطلاعات و آگاهی در زمینه انتخاب زوج مناسب مشارکت کنند. این همایش تلاش می کند در پایان با ثبت آثاری که در قالب های مختلف عنوان شد، میزان اثرگذاری کتاب بر روی مخاطبان در انتخاب زوج مناسب را مورد ارزیابی قرار دهند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش پویش کتابخوانی بسیج دانشجویی ولادت حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زهرا سیدمعلمی گفت: پویش سلامت دهان و دندان با هدف آگاهی رسانی در خصوص­ اهمیت و نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه مردم برگزار شده است.
او افزود: در طی این پویش با انجام آگاهی رسانه‌ای، مردم در ارتباط با سلامت دهان و دندان با وظایف خود آشنا می‌شوند، افزایش سواد سلامت مردم در این زمینه هدف ما است.
سیدمعلمی ادامه داد: این پویش سه روزه است و روز نخست سلامت دهان دریچه سلامت نامیده شده چراکه ناحیه دهان می‌تواند یک دریچه‌ای برای سلامتی کل بدن و حتی سلامت روح و روان مشخص شود و ایفای نقش کند.
روز دوم پویش اختصاص دارد به کودکان، عموماً در مدارس حضور پیدا می‌کنیم و این آگاهی‌ها برای دانش آموزان انجام می‌شود و روز سوم آگاهی رسانی برای مسئولان و سایر سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است که وظیفه و مسئولیت خود را در رابطه با سلامت دهان و دندان بدانند.
دانشگاه‌های کل کشور در قسمت معاونت‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، دندانپزشکان و دانشکده‌های دندانپزشکی حتی بخشی از دندانپزشکان بخش خصوصی در این آگاهی رسانی همراه شدند و در طی این سه روز قرار است از طریق برنامه‌ها و پوستر‌ها و مطالبی که تهیه شده به مردم اطلاع رسانی شود.
۳ هزار و ۴۰۰ مر کز خدمات جامع سلامتی در سطح کشور آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مردم در زمینه خدمات دندانپزشکی هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد