Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@18:04:25 GMT

فراخوان جذب دستیار پژوهش در سال ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۴۶۲۰

فراخوان جذب دستیار پژوهش در سال ۱۳۹۹

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با انتشار اطلاعیه‌ای برنامه جذب دستیار پژوهش را در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با انتشار اطلاعیه‌ای، در راستای راهبردهای کلان و اقدامات ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی- سال ۱۳۹۱)  و مصوبه شورای معاونین وزارت بهداشت و هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت، برنامه جذب دستیار پژوهش (پزشک/داروساز/دندانپزشک عمومی مشمول طرح نیروی انسانی) در مراکز تحقیقاتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در قالب فراخوان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ستاد نیروهای مسلح با جذب دستیار پژوهش سرباز در مراکز تحقیقاتی استان تهران، استان گیلان، استان مازندران، استان قم، استان قزوین، استان سمنان، استان مرکزی، استان زنجان، استان البرز، استان اصفهان، شهر تبریز، شهر شیراز و شهر مشهد موافقت نکرده است و اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌های شهرهای مذکور می‌بایست با هدف جذب متقاضیان در مراکز سایر دانشگاه‌ها انجام گیرد.

طبق اعلام وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به نقل از معاونت تحقیقات دانشگاه، علاقه‌مندان می توانند با  مراجعه به  آدرس  اینترنتی دفتر ثبت‌نام و توزیع پیام‌آوران بهداشت وزارت متبوع، اطلاعات کامل آن را در سامانه برنامه به نشانی http://rap.research.ac.ir دنبال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستیار پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی جذب دستیار پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • همایش ملّی زبان‌ها و گویش‌های ایران فراخوان داد
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن