Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، چهارمین همایش جهانی امنیت هوانوردی به صورت ویدئو کنفرانس، با سخنرانی محمد خلیفه رحما، مدیر کل بخش حمل و نقل هوایی ایکائو و با حضور نمایندگان کشورهای عضو و نمایندگان صنعت هوانوردی کشورمان در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار گردید.

در این همایش اعضای پنل امنیت هوانوردی، معاون مدیر کل و مدیر اجرایی بخش ضد تروریستی سازمان ملل، مدیرکل بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا، دبیر کل شورای بین المللی فرودگاه‌ها، مدیر کل بخش حمل و نقل هوایی انگلستان و مدیر کل امنیت حمل و نقل آمریکا نظرات خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه همایش، مراسم رسمی تمدید سال «فرهنگ امنیت هوانوردی» به سال ۲۰۲۱ میلادی با سخنرانی دکتر فانگ لیو، دبیر کل ایکائو انجام شد.

لازم به ذکر است در چهلمین مجمع عمومی سازمان ملل، سال ۲۰۲۰ با عنوان سال «فرهنگ امنیت هوانوردی» نامگذاری شده بود که به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در انجام فعالیت‌های ارتقا فرهنگ امنیت هوانوردی در قالب برنامه جهانی امنیت هوانوردی (GASeP)، سال فرهنگ امنیت هوانوردی (YOSC) به سال ۲۰۲۱ میلادی تعمیم داده شد.

گفتنی است با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، متخصصان و نمایندگانی از فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌های کشور، دفتر نمایندگی واجا در امور هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، تعدادی از نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی هم به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری پس از تجمیع پرسشنامه فرهنگ امنیت هوانوردی از نمایندگان حاضر در همایش که در قالب مکاتبه ایکائو با کشورهای عضو ارسال شده است، وضعیت و برنامه ارتقا فرهنگ امنیت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران را برای دبیر کل ایکائو ارسال خواهند کرد.

کد خبر 5100269

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری ایکائو ایرلاین ایرانی ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بازار سهام بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ تولید نفت اقتصاد چین وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس قیمت طلا اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت تخم مرغ سازمان هواپیمایی کشوری حمل و نقل مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • برگزاری اولین رویداد میزهای تخصصی سند ملی زیارت در مشهد
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی