Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان ایلام در دیدار با زندانیان گفت: یکی از اهداف طرح پایش و غربالگری آگاهی زندانیان از قوانین و ارفاقات قانونی است.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی رییس کل دادگستری استان ایلام، معاونین وی، مسئولین قضایی و مسئولین سازمان زندان‌های استان با زندانیان زندان مرکزی ایلام دیداری چهره به چهره داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید دهقانی رییس کل دادگستری استان ایلام، خسروی زاد دادستان مرکز استان، برخی رییس دادگاه‌های عمومی وانقلاب ایلام، احمدی معاون قضایی و رییس ارزشیابی قضات، داوودی نیا معاون قضایی دادگستری، دارابی فر معاون قضایی دادگستری در حفظ حقوق شهروندی، علی رحمی معاون دادستان مرکز استان، رستمی قاضی ناظر بر زندان و دیگر مراجع قضایی حضور داشتند.

رییس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار از خدمات و تلاش‌های سنگربانان اصلاح و تربیت تقدیر کرد و اذعان داشت: یکی از اهداف حائز اهمیت در اجرای طرح پایش و غربالگری، آشنا شدن زندانیان با حق و حقوق خود و نحوه استفاده از تسهیلات قضایی است که البته با رعایت قوانین و مقررات زندان و دارا بودن شرایط به لحاظ قانونی و جزایی می‌توانند از ارفاقات و امتیازاتی، چون آزادی مشروط، مرخصی، تخفیف، تعلیق و... بهره‌مند گردند.

دهقانی در ادامه تصریح کرد: رعایت بهداشت و اقدامات پیشگیرانه در بحث مقابله با ویروس کرونا بسیار مهم و قابل توجه است و بحمدالله زندان‌های استان در این حوزه عملکرد خوبی داشته و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: بازدید مسئولان قضایی از زندان زابل و بررسی درخواست‌های زندانیان

وی به صورت رو در رو و مستقیم با زندانیان گفتگو کرد و به درخواست‌ها و سوالات آنان پاسخ داد و از اتاقی که به نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین شده بود بازدید کرد.

در ادامه همچنین رییس کل دادگستری استان از روند تکمیل ندامتگاه جدید ایلام نیز دیدن کرد و از قسمت‌های اداری، محل نگهداری زندانیان و فضا‌های تعیین شده برای کارگاه‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و... بازدید کرد.

وی در پایان به همراه تعدادی از مراجع قضایی و مدیرکل زندان‌های استان طی نشستی در خصوص فراهم سازی هرچه سریع‌تر مقدمات افتتاح ندامتگاه جدید و انتقال زندان مرکزی فعلی به فضای استاندارد جدید بحث و گفتگو کرد.

مجید احسانی مدیرکل زندان‌های استان ایلام نیز ضمن تقدیر از تعامل مطلوب و اثربخش مراجع قضایی و همکاری نتیجه بخش قضات در اجرای طرح پایش و غربالگری، بیان داشت: بیش از ۵۰۰ کاربرگ قضایی در طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضایی زندانیان بررسی شد و تاکنون ۱۱۴ زندانی در دو مرحله از زندان آزاد شده‌اند که کماکان روند آزادی‌ها و استفاده از تسهیلات قضایی ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان ایلام بازذید از زندان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان ایلام رییس کل دادگستری استان ایلام طرح پایش و غربالگری زندان های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان