Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، شیخ هادی زنجیل، رئیس بخش شعائر حسینی وابسته به بخش امور دینی تولیت مسجد کوفه و مزارهای وابسته به آن اعلام کرد: مراسم سالیانه سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد کوفه  برگزار می شود.

این مراسم به مدت دو روز در دهه دوم فاطمیه با حضور شیعیان در مسجد کوفه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخ زمان الحسناوی، خطیب حسینی در این روز به ایراد سخنرانی می پردازد و «ملا عمار الکنانی» به مداحی و ذکر مصیبت می پردازد.

 این مراسم در سالن مسلم بن عقیل با حضور صدها زائر و سوگوار برگزار می شود.

 وی از عزاداران خواست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند.

 همچنین با همراهی کاروان های خدماتی بیش از چهار روز میان زائران غذا نذری و آب آشامیدنی توزیع می شود.

 اتوبوس هایی نیز برای حمل و نقل زائران به کربلا گذاشته می شود و بیش از یک هزار زائر در این کار کمک می کنند تا به زائران خدمت رسانی کنند.

 گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ع) وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند. از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای درگذشت حضرت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام وفات فاطمه زهرا(ع) به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» نامیده می شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: برگزار می شود مسجد کوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد