Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح تأثیر افتتاح پایانه مرزی «ریمدان» بر اقتصاد ایران و پاکستان گفت: پایانه‌های لجستیگی در استان سیستان و بلوچستان در مبادلات بندر چابهار نیز مؤثر است.

به گزارش مشرق، داریوش امانی، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بعدازظهر امروز در برنامه تلویزیونی با اشاره به تأثیر افتتاح امروز پایانه مرزی «ریمدان» بر اقتصاد ایران و پاکستان اظهار داشت: وقتی که یک مرز و پایانه مرزی رسماً افتتاح می‌شود، دستگاه‌های متولی مؤظف به تقویت  خود در آن بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از امروز کارها در پایانه مرزی «ریمدان» شروع می‌شود. همچنین تقویت گمرک، گذرنامه و دستگاه‌های مستقر در مرز از امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: افتتاح مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش از این ادارات ما در این مناطق در کانکس مستقر بود و ساختمان مناسبی نداشت اما امروز ساختمان‌های مناسبی ساخته شده است.

امانی با بیان اینکه این مرز را به صورت مکانیزه آماده خواهیم کرد تا دستگاه‌ها به صورت فرایند محور عمل کنند، عنوان کرد: مدیریت یکپارچه در مرزها به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است و در بحث بهره‌وری در این راستا تصریح مبادلات و جابه‌جایی مسافر تلاش می‌کنیم، مشکلات و نواقص رفع شود. 

وی افزود: در توسعه مرزها مدیریت یکپارچه دنبال می‌شود و هر جا مرز مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کرده‌ایم، در تبادلات اقتصادی آبادانی منطقه اتفاق افتاده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ایگفت: همین مرز ریمدان با وجود سنگ‌اندازی‌های دشمن به نتیجه رسید. همچنین مرز پیشین که به مرز ریمدان نزدیک است، به زودی مناسب‌سازی خواهد شد.

ببینید: فیلم/ مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد

امانی تأکید کرد: پایانه‌های لجستیکی در مبادلات بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان مؤثر است.

بنابراین گزارش در این برنامه تلویزیونی همچنین معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:‌ دولت پاکستان از راه‌اندازی بازارچه «ریمدان» استقبال کرد، به ر حال ارتباط اقتصادی با توسعه بازارهای مرزی بین مرزنشینان ایران و پاکستان در این منطقه برقرار می‌شود.

میرزنگنه اضافه کرد:‌ پس از افتتاح پایانه مرزی «ریمدان» جلسه‌ای با مسئولان پاکستان درباره توسعه بازرگانی دو طرف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه معیشت مرزنشینان و مبادلات اقتصادی آنها دنبال می‌شود، گفت: پنج بازارچه مرزی فعال داریم؛ کشور پاکستان هم در مناطق خود معادل بازارچه‌های مرزی ما تأسیسات ایجاد می‌کند، تا فعالیت مرزنشینان در نقاط مرزی بیش از پیش در حوزه اقتصاد فعال شود.

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امیدوارم با استقبال کشور پاکستان رونق بازارچه مرزی «ریمدان» را شاهد باشیم، البته در دوران شیوع کرونا هم فعالیت بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان و ایران و افغانستان برقرار بود.

میرزنگنه گفت: در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه و ریمدان در منطقه آزاد چابهار آماده جذب سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌های مناسب این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: ما در میرجاوه منطقه ویژه اقتصادی داریم که عملیات اجرایی آن از گذشته دنبال شده است و شرایط خوبی در حمل و نقل،‌ترابری ، لجستیک و همچنین صادرات در آن مناطق خواهیم داشت. 

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چند ماه گذشته درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبادلات مرزی از طریق مرز میرجاوه جلساتی با مسئولان کویته پاکستان و ایالت بلوچستان داشته‌ایم.

بنابراین گزارش امروز پایانه مرزی «ریمدان» در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی اقتصاد ایران پاکستان سیستان و بلوچستان مرز بندر چابهار وزارت راه و شهرسازی حمل ونقل جاده ای ایران افغانستان دولت پاکستان استان سیستان و بلوچستان معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان ایران و پاکستان پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: مولفه‌های سیاسی، حوزه‌های امنیتی و موضوعات پیرامون آن در مباحث اقتصادی کشور تاثیر دارد، اما مولفه اصلی نیست.

وی توضیح داد: دشمنان ما در پی سال‌ها علاقه‌مند بودند که بگویند که در موقع وقوع جنگ اقتصاد ایران با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و می‌خواستند این موضوع را به شکل اغراق آمیزی بزرگنمایی کنند تا جایی که می‌گفتند حتی نان گیر مردم هم نمی‌آید و مردم باید در صف‌های طولانی نان بایستند.

وی اضافه کرد: دشمنان این موضوع را بار‌ها اعلام می‌کردند که آمریکا آماده حمله است و اگر ایران حتی یک فشنگ به اسرائیل شلیک کند آنها تمام مواضع ایران را می‌زنند؛ این موارد رعب و ترس در مردم ایران ایجاد کرد که بخشی از آن به اقتصاد کشور هم وارد شد به طوری که طبق نظرسنجی‌ها خیلی‌ها نگران مباحث اقتصادی تا امنیتی بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملیات «وعده صادق» نشان داد که هم هجمه نظامی دشمنان واقعیت ندارد و هم بر موضوعات اقتصادی اثرگذار نیست، پس باید راهکار رفع مشکلات در حوزه اقتصادی را در داخل کشور پیدا کنیم به عبارت دقیق‌تر کلید رفع مشکلات اقتصادی در زمین دیگران نیست و در زمین خودمان است.

پورابراهیمی در عین حال تصریح کرد: البته تحریم‌ها و تهدید‌ها به اندازه خودش اثرگذار است، اما بخش اصلی مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و تهدید‌ها نیست. این چیزی است که عملیات «وعده صادق» نشان داد.

وی اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» این موضوع را ثابت کرد که جنگ هراسی در اقتصاد کشور تاثیر زیادی ندارد و عملا تمامی نقشه‌های قبلی در ایجاد رعب بر بخش اقتصادی کشور را فرو ریخت البته که نمی‌توان تاثیر تحریم و تهدید بر اقتصاد را نفی کرد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران