Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@04:58:52 GMT

یلدایی پر از قصه و رنگ در صفحه‌های مجازی کانون

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۵۱۱۹

یلدایی پر از قصه و رنگ در صفحه‌های مجازی کانون

تهران- ایرنا- آثار قصه‌گویان شاخص ایران و برگزیدگان جشنواره‌های قصه‌گویی، هم‌زمان با شب یلدا در صفحه انجمن قصه‌گویی و دیگر صفحه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اینستاگرام بازنشر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صفحه انجمن قصه‌گویی کانون در اینستاگرام امروز (یک‌شنبه ۳۰ آذر) از ساعت ۱۴ هر یک ساعت یک قصه از چهار چهره نام‌آشنا در جشنواره قصه‌گویی کانون را برای کودکان و نوجوانان بازنشر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژه برنامه مجازی با عنوان قصه ببینیم، قصه بشنویم، به‌ترتیب به نشر چهار قصه، مصطفی رحماندوست، گیتی خامنه، رضا کیانیان و مجید قناد - که سال ۱۳۹۸ در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون روایت کرده بودند - می‌پردازد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به تازگی پیشنهادی را برای ثبت روز ۳۰ آذر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز قصه و قصه‌گویی به شورای عالی فرهنگی ارایه کرده است امسال برنامه‌های خود را با توجه به شیوع گسترده و همه‌گیری بیماری کرونا به فضای وب و شبکه‌های اجتماعی منتقل کرده است.

بر این اساس صفحه رسمی کانون در اینستاگرام نیز از چند روز پیش اقدام به انتشار و بازنشر برخی از قصه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرده است. این برنامه‌ها به‌همراه قصه‌گویی، شعرخوانی و حافظ‌خوانی در دیگر صفحه‌های استانی کانون همچنین صفحه‌های مراکز و کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور نیز به‌صورت مجازی اجرا می‌شود.

همچنین این صفحه‌ها در همین شب‌ها به صورت زنده از قصه‌گویان شاخص و مربیان برگزید کانون برای قصه‌گویی و از متخصصان و پژوهشگران این حوزه برای بحث و گفت‌وگو درباره‌ی شب یلدا در فرهنگ ایران و قصه‌گویی دعوت می‌کنند.

علاقه‌مندان برای نشستن پای این برنامه‌ها و قصه‌ها می‌توانند به صفحه‌های کانون در اینستاگرام و دیگر صفحه‌های کانون از طریق دنبال‌شوندگان صفحه اصلی کانون مراجعه کنند.

کد خبر 462973

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مصطفی رحماندوست گیتی خامنه مجید قناد اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری نوجوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودکان و نوجوانان قصه گویی صفحه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم