Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@08:57:30 GMT

برنی سندرز: ترامپ به دموکراسی اعتقادی ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۵۲۱۶

برنی سندرز: ترامپ به دموکراسی اعتقادی ندارد

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را «اقتدارگرا» خواند و از عملکرد هم‌حزبی‌های خود نیز انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در مصاحبه‌ای با یک برنامه رادیویی بشدت از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و وی را «اقتدارگرا» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برنی سندرز: ترامپ دموکراسی را در آمریکا نابود کرد

به نوشته پایگاه روزنامه «هافینگتون پست»، سندرز در پاسخ به این پرسش که آیا اغراق نیست گفته شود که ترامپ فاشیست است گفت: «اغراق نیست بگوییم که دونالد ترامپ یک اقتدارگرا است که به دموکراسی اعتقادی ندارد».

برنی سندرز که یکی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ است به تعداد آرایی که وی با وجود این مسئله در انتخابات کسب کرده اشاره کرد و بخشی از دلیل آن را عملکرد حزب دموکرات دانست.

بیشتر بخوانید: کنایه سندرز درباره اختلاف آراء ترامپ با بایدن

سندرز در این خصوص گفت: «سیاستمدارانی که مخالف ترامپ هستند باید بپرسند که چرا رئیس‌جمهور با این وجود بیش از ۷۳ میلیون رأی را در انتخابات سوم نوامبر کسب کرد».

وی افزود: «من مطمئن هستم که بسیاری از همکاران دموکراتم با من موافق نیستند، اما این [تعداد رأی ترامپ] تصویری از حزب دموکرات را نشان می‌دهد، زیرا من فکر می‌کنم اگر شما با بسیاری از آنان (یعنی) مردم طبقه کارگری که به ترامپ رأی دادند صحبت کنید، آنها خواهند گفت: البته که ما می‌دانیم ترامپ دروغگوست، اما حداقل این کار یا آن کار را انجام می‌دهد، کاری که دموکرات‌ها انجام نمی‌دهند.»

سناتور ایالت ورمونت در ادامه با لحنی انتقادآمیز از هم‌حزبی‌های خود خواست که مردم مختلف آمریکا را در کنار یکدیگر بیاورند و این مردم را متقاعد کنند که از دولتی حمایت کنند که منافع کشور را نمایان کند نه اینکه با رنگ پوست و محل تولد و دیگر جهت‌گیری‌ها بین آنها اختلاف وجود داشته باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با کسب بیش از ۸۰ میلیون رأی مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروز اعلام شد.

مجمع گزینندگان در سراسر ایالات متحده نیز هفته گذشته پیروزی جو بایدن را با ۳۰۶ رأی الکترال رسماً تأیید کردند.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

با این وجود دونالد ترامپ و تیم او از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتخابات آمریکا برنی سندرز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جو بایدن بایدن ایالات متحده دونالد ترامپ رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد