Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:30:56 GMT

قیمت نفت به 60 دلار برای هر بشکه می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۵۴۶۷

قیمت نفت به 60 دلار برای هر بشکه می‌رسد

خبرگزاری آریا - ترافیگورا پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام در سال 2021 میلادی به 60 دلار برای هر بشکه می‌رسد.
به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، شرکت بزرگ تجارت کالای ترافیگورا انتظار دارد تقاضای نفت در سال آینده به‌دلیل واکسیناسیون‌های انبوه احیا شود و قیمت این کالای راهبردی به 55 تا 60 دلار برای هر بشکه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا در این باره گفت: تاکنون شاهد بهبود چشمگیر تقاضا در بسیاری نقاط به‌ویژه در چین و همچنین اروپا و ژاپن بوده‌ایم. تقاضا در بعضی از نقاط آمریکا همچنان ضعیف است، اما می‌توانیم شاهد بهبود بیشتری باشیم.
تقاضای هند آسیب شدیدی دیده است، اما روند بهبود در این کشور هم خوب به نظر می‌رسد.
تقاضای نفت چین به‌طور قطع بهبود یافته است، به‌طوری که مقدار فرآوری پالایشگاه‌های نفت این کشور در ماه‌های اکتبر و نوامبر به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت.
با تمایل مردم هند به استفاده از وسایل نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی، تقاضای بنزین در این کشور افزایش یافته است.
این در حالی است که همچنان کشورهای متعددی در اروپا در حال تلاش برای مهار شیوع ویروس کرونا هستند و با نزدیک شدن تعطیلات سال نو میلادی، قرنطینه‌ها در چند کشور تشدید شده است.
با این حال سعد رحیم معتقد است که با توجه به اجرای محرک‌های مالی دولت‌های اروپایی و تمدید بسته کمک مالی که قرار است در آمریکا اجرا شود، آینده کوتاه‌مدت نفت مثبت خواهد بود.
اقتصاددان ارشد ترافیگورا درباره افزایش عرضه نفت لیبی گفت: روند افزایش تولید نفت لیبی بسیار سریع بود و نفت بیشتری عرضه نمی‌شود، این افزایش تولید جذب بازار شد و این به معنای بهبود تقاضاست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!