Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت پتروشیمی نوری، برنامه‌ها و فعالیت‌های واحد پژوهش و فناوری این شرکت را که به‌منظور ارتقای فناوری، ‏ساخت و بومی‌سازی ‏تکنولوژی‌ها و تجهیزات مورد نیاز این مجتمع انجام می‌شود، اعلام کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی نوری، این مجتمع پتروشیمی که به‌عنوان یکی از سه شرکت برتر در حوزه پژوهش ‏در ‏هلدینگ خلیج فارس معرفی و تقدیر شد، برخی از فعالیت‌های اصلی انجام‌شده و در حال انجام امور پژوهش ‏و ‏فناوری پتروشیمی نوری را این‌گونه اعلام کرد: ‏
‏• پروژه بازیابی گازهای خروجی فلر مجتمع (شروع مراحل اجرایی)‏
‏• پروژه شیرین‌سازی ترکیبات سنگین (شروع مراحل اجرایی)‏
‏• پروژه امکان‌سنجی تبدیل ‏LTE‏ به ‏BTX
‏• امکان‌سنجی جداسازی متازایلین و اتیل بنزن از زایلین‌ها
‏• بومی‌سازی و ارتقای کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی (بومی‌سازی ماده شیمیایی ‏NFM، جاذب کلر، ‏کاتالیست ‏ایزومریزاسیون زایلین)‏
‏• تحلیل انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای 200 و فرآیند تولید ‏BTX‏ ‏
‏• ارزیابی چرخه حیات (‏LCA‏) محصولات پتروشیمی نوری ‏
‏• بومی‌سازی سامانه آنتی سرژ کمپرسورهای واحد 300 ‏
پتروشیمی نوری برای پیشبرد اهداف خود در حوزه پژوهش و فناوری برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی سیستماتیک ‏کردن ‏مدیریت فناوری و پیاده‌سازی آن را انجام داد که با پیاده‌سازی این سیستم، پروژه‌های پژوهش و فناوری از فردمحوری ‏به ‏سیستم‌محوری تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌منظور اجرای این سیستم، شناسایی فناوری‌های روز و پیشرفته و همچنین اولویت‌بندی ‏فناوری‌های مورد نیاز سازمان بیش از 9 هزار پتنت و مقاله مطالعه و جلسات متعددی با مسئولان فرآیندهای واحدهای ‏مختلف ‏صاحب فناوری برگزار شد.‏
پیاده‌سازی و استقرار سیستم مدیریت دانش از دیگر نقاط تمایز نوری در حوزه پژوهش و فناوری است که اجرای این فرآیند ‏یک ‏سال و نیم طول کشید و امروز این سیستم به نحو مطلوبی در پتروشیمی نوری اجرایی شده است. در حال حاضر بیش ‏از ‏‏300 نفر از کارکنان مجتمع پتروشیمی نوری عضو شده‌اند و در مدت کوتاهی نزدیک به 300 دانش ثبت، ارزیابی و تأیید ‏شده و توسعه سیستم بر مبنای فرآیندهای سازمان و شناسایی نیازهای دانشی در حال انجام است.‏
این دو دستاورد در حوزه پژوهش جزو نقاط قوت سازمان از دیدگاه ممیزان خارجی بود که مورد تأیید آنها ‏قرار ‏گرفت.‌‏
شایان ذکر است که شرکت پتروشیمی نوری برای دستیابی به اهداف خود در پروژه‌های توسعه‌ای و فرآیندی و ‏برطرف ‏کردن چالش‌های فرآیندی با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های معتبر کشور همکاری مداوم دارد ‏و ‏پروژه‌هایی در راستای کاهش هدررفت انرژی، مسائل زیست‌محیطی، بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته و کاتالیست‌ها،... ‏با ‏دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف شده است.‌‏

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پژوهش و فناوری پتروشیمی نوری حوزه پژوهش بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران با حضور بابک افقهی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و اعضای هیات مدیره این پتروشیمی روز یکشنبه (نهم اردیبهشت ماه 1403) در محل دفتر مرکزی پتروشیمی فن‌آوران برگزار شد.

 

افقهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با گرامیداشت هفته کارگر گفت: مدیرعامل جدید و هیات مدیره شرکت، برنامه جامع عملیاتی برای فعال‌سازی پروژه‌های فناوران و ارائه روش‌های تامین مالی را باید حداکثر ظرف ۳ ماه طراحی و ارائه نمایند.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با بیان اینکه امیدوارم با تغییر و تحولات مدیریتی در پتروشیمی فن‌‌آوران در آینده‌ای ‌نزدیک شاهد موفقیت‌های بزرگ در این پتروشیمی باشیم، اظهار داشت: سال 1403 باید سال جهش در پیشرفت پروژه‌های فن‌آوران و اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این شرکت با محوریت حفظ زنجیره ارزش آن باشد.

 

افقهی با برشمردن پروژه‌های بسیار مهم و ارزشمند شرکت نظیر VAM، اتانول سنتزی و ابر پروژه پتروالفین تاکید کرد: با مذاکرات بسیار خوبی که با چند بانک در خصوص تامین مالی این پروژه‌ها صورت گرفته، لازم است هیات مدیره و مدیرعامل محترم بطور جدی با روش‌های متنوع تامین مالی هرچه سریعتر، عملیات اجرایی این پروژه‌ها را تسریع بخشد و موجبات افزایش ارزش افزوده و استمرار سودآوری را برای سهامداران فراهم آورد.

 

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه به استفاده از نیروهای بومی و رشد یافته در مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: انتصاب مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران نماد عینی و تبلور یافته این اعتقاد راسخ به بومی‌گزینی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و شستا است .در این مراسم، حسین رفیق‌دوست، مدیرعامل جدید فن‌آوران از برنامه‌‌های خود برای جهش تولید در این پتروشیمی سخن گفت. همچنین اعضای هیات مدیره پتروشیمی فن‌آوران با برشمردن نکات ارزنده‌ای، نقطه نظرات خود را برای پیشبرد برنامه‌های شرکت مطرح کردند.

 

همچنین محمدجواد بدری، مدیرعامل سابق پتروشیمی فن‌آوران گزارشی از عملکرد خود در این پتروشیمی ارائه کرد .

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود