Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم کوشکی گفت: دورهمی های شب یلدا می تواند زمینه ساز شیوع گسترده ی کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ کوشکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: اگر مردم شب یلدا را به دورهمی های خانوادگی اختصاص دهند بازهم شاهد افزایش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا خواهیم بود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: دورهمی های خانوادگی کوچک را باید جدی گرفت و امسال برگزار نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: از مردم فهیم هم استانی انتظار داریم دورهمی های امسال را به صورت مجازی برگزار کنند چرا که در غیر این صورت می تواند مسبب اتفاقات تلخ و غیر قابل جبران برای خانواده ها باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در خصوص آخرین روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا در استان گفت: خوشبختانه برنامه روال مستمر و جدی خود را گرفته است.

 کوشکی بیان  کرد: تیم های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به خوبی غزبالگری و کنترل محله ای را ادامه می دهند.

او به توزیع  و نمونه گیری به وسیله ی کیت های رپید در استان اشاره کرد و یادآورشد: تا کنون 475 نفر به وسیله ی کیت های رپید نمونه گیری و غربال شده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان  کرد: زمانی که امکان انجام آزمایش به روش مولکولی نبوده و یا در شرایطی که طولانی شدن زمان چرخه کاری مانع از کاربرد تشخیصی مطلوب شود از تست رپید استفاده می شود.

کوشکی گفت: این تست برای افرادی که دارای علامت یا مشکوک به ابتلا به ویژه در جمعیت های آسیب پذیر دارای ریسک بالای ابتلا استفاده می شود.

او تاکید کرد: همچنین در مناطق دورافتاده و مراکز تجمعی که فاقد دسترسی به روش های متداول نمونه گیری کرونا هستند از تست رپید استفاده می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونا در لرستان علوم پزشکی لرستان نمونه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدرضا ملکشاهی‌راد» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

احزاب ما آن‌قدر در کشور قوی نیستند که در مجلس بگوییم که کرسی داشته باشند، هر چند مؤتلفه اسلامی در همه ادوار در مجلس تعدادی از کرسی‌ها را در مجلس داشته است، اما این بار دو جبهه ائتلاف و شورای وحدت مطرح هستند که در بین اصول‌گرایان می‌توانند بیشترین تعداد نمایندگان را در مجلس آینده داشته باشند، جریانات اصلاح طلب هم قطعاً نیروهایی در کشور دارند.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

اولویت اول من کنترل تورم و گرانی است، دوم بالابردن توان قدرت خرید مردم است، حمایت جدی از سرمایه‌گذار در کشور یکی دیگر از اولویت‌ها است به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از کشور با بحث اشتغال و بیکاری جوانان روبرو است، حتی استانی مانند لرستان دیگر به استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند، چون شرایط سرمایه‌گذاری در آن فراهم نشده است، باید قوانینی وضع شود تا بخش خصوصی بیشتر احساس امنیت دررابطه‌با سرمایه‌گذاری کند، بحث واردات و صادرات و امتیازاتی که باید در نظر گرفته شود از دیگر اولویت‌ها است، به طور مثال در بحث واردات خودرو نباید این‌قدر معطل می‌کردند، الان پشت این قضایا مافیا قرار دارد و باید با آنها مبارزه کرد، اقتصاد را باید از چنگال افرادی که تشکیلات مافیایی دارند درآورد، واگذاری شرکت‌های دولتی با شرایطی که با بتوانند روند تولید و اشتغال را ادامه بدهند باید موردنظر قرار گیرد، قانون خصوصی‌سازی را باید اصلاح و تقویت کرد، دولت نباید خود را رقیب بخش خصوصی بداند، بلکه باید حامی بخش خصوصی باشد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

من تجربه‌ای در کمیسیون عمران دارم، اما اصرار من این است که در کمیسیون بودجه مجلس باشم.

۴- مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

تورم و بیکاری چالش بزرگ، سخت و ناهموار لرستان است، لزوم احیای کارخانه‌های کوچک و بزرگ، درعین‌حال تقویت سرمایه‌گذاری در استان برای رفع این چالش، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حق آبه استان، سدسازی، ساماندهی کارکنان دولت، استخدام بازمانده‌های حق‌التدریس به‌خصوص مدارس غیرانتفاعی باید مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 6083419

دیگر خبرها

  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند