Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب خادمیاران رضوی به منظور تجلیل و قدردانی از ایثارگری و جانفشانی کادر درمان و پرستاران بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند با پرچم متبرک رضوی به دیدار آنان رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، پنجم جمادی الاول سالروز میلاد با سعادت بزرگ پرستار حسینی و اسوه صبر و استقامت حضرت زینب(س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز فرصت مغتنمی برای قدردانی از پرستارانی است که لحظه های زندگی خویش را با صبر، حوصله و تحمل سختی‌های بسیار برای خدمت به انسان های نیازمند سپری می کنند.

 

شیوع همه گیری ویروس کرونا، مصاف و آزمونی دشوار بود که به حق جامعه بهداشتی و درمانی و بخصوص پرستاران از آن سربلند بیرون آمدند و با اقتدا به حضرت زینب(س)، سلامت و عافیت را برای بیماران رنجور، رقم زدند.

 

نقش این قشر زحمت‌کش در پیشگیری از بیماری ها و تسکین درد و رنج بیمار، ارزنده و قابل تقدیر است چرا که از نخستین روزهای شیوع کرونا، پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور، با روحیه خستگی‌ناپذیر و جهادی زیباترین صحنه‌ها از فداکاری و عشق را لحظه به لحظه خلق می‌کنند، به طوری که گاهی جان خود را نیز به خطر می‌اندازند. در همین راستا خادمیاران رضوی استان خراسان جنوبی با حضور در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از زحمات و تلاشهای طاقت فرسای مدافعان سلامت قدردانی کردند.

 

در همان ابتدا یکی از خادمان رضوی در ورودی اورژانس بیمارستان به مداحی می پردازد، تا ذکر «جانم رضا(ع)» طنین انداز می شود؛ باران اشک بر دیده ها جاری می شود. «ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم/ تا قیامت ای رضا جان سر ز خاکت بر ندارم؛ منم خاک درت غلام و نوکرت/ مران از در مرا به جان مادرت/ علی موسی الرضا(ع)».

 

در ادامه حجت الاسلام «غلامحسین نوفرستی» قائم مقام نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی با قدردانی از جانفشانی پرستاران در میدان مبارزه با ویروس کرونا، گفت: حضرت زینب(س) پرستاری مهربان و توانمند برای حضرت زین العابدین(ع) بودند و این بانوی بزرگوار اسلام در همین حین از زنان و فرزندان اسیر نیز مراقبت می‌کردند و این مسئله در آن شرایط بسیار سخت و دشوار بود به همین خاطر از آنجا که قشر پرستار نیز با تلاش شبانه روز خود تلاش دارند تا آلامی باشند بر درد‌های بیماران لذا روز ولادت آن بانوی بزرگوار به نام روز پرستار نامگذاری شده‌ است.

 

وی بیان کرد: پرستاران یا همان مدافعان سلامت این روزها در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا با تعهد و تلاشی ایثارگرانه در راستای بهبود حال بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تلاش می‌کنند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در  خراسان جنوبی افزود: همراهی و ایثار جامعه پرستاری در طی این ۱۰ ماه اخیر صحنه هایی زیبا از گذشت و فداکاری این قشر را به تصویر کشید و خاطره هایی را از دوران دفاع مقدس در اذهان مردم تداعی کرد.

 

«محمدعلی ابراهیمی» دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه برای تقویت روحیه معنوی کادر درمان و بیماران پرچم متبرک رضوی به این بیمارستان اهدا می شود، گفت: نام و یاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همیشه شفابخش بوده است.

 

وی با اشاره به زحمات مدافعان سلامت، بیان کرد: پرستاران با کار بزرگی که برای مقابله با کرونا انجام دادند مردم به وجود آنها افتخار می‌کنند.

 

دبیر کانون‌های خدمت رضوی خراسان جنوبی با بیان اینکه از کلیه پرستاران که بیشترین ساعات را بر بالین بیماران می‌گذرانند و هیچ اقدام درمانی بدون همراهی و همکاری آنان متصور نیست تشکر کرد و خاطر نشان کرد: پرستاران و کادر درمان در این مدت به تاسی از حضرت زینب (س) واژه صبر را معنا و صحنه های ماندگاری از جانفشانی و ایثارگری ثبت کردند.

 

در پایان این برنامه شاخه های گل نرگس و ۵۰۰ بسته تبرکی شامل نبات، نمک و خشکبار و همچنین ۵۰۰ پرس غذای متبرک رضوی به منظور تکریم از خدمات ایثارگرانه خادمان و مدافعان سلامت تهیه و توسط خادمیاران آستان قدس رضوی در بین پرستاران و کادر درمان توزیع شد.

 

گفتنی است، همچنین امروز همزمان با این برنامه بسته های تبرکی رضوی به کادر درمانی و پرستاران بیمارستان رازی بیرجند نیز اهدا شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمارستان ولی عصر عج بیرجند خادمیار رضوی تجلیل از پرستاران پرستاران بیمارستان مدافعان سلامت خراسان جنوبی کادر درمان حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد