Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: اظهارات «جان بولتون»، سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ درباره صحبت رئیس‌جمهور این کشور با مشاورانش در خصوص احتمال برقراری حکومت نظامی در آمریکا برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، واکنش تند ترامپ را در پی داشت.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در رد سخنان تند جان بولتون علیه احتمال برقراری حکومت نظامی در این کشور، مشاور امنیت ملی سابقش را ابله خواند و به سابقه اظهارات جنگ‌طلبانه بولتون درباره کره شمالی و «مدل لیبی» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه «سی‌ان‌ان» روز گذشته خبر دادند که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست کاخ سفید درباره احتمال برقراری حکومت نظامی در این کشور به منظور برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری صحبت کرد.

طبق این گزارش‌ها، طی جلسه میان رئیس‌جمهور آمریکا و دستیارانش با حضور «مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ، پیشنهاد فلین درباره استفاده از حکومت نظامی به منظور تغییر نتیجه انتخابات مطرح شد.

جان بولتون که سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ بود، در واکنش به این جلسه گفت: این منزجرکننده است. جور دیگری نمی‌شود آن را توصیف کرد، باورکردنی نیست. قطعاً بی‌سابقه است».

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ افزود: «بین ناکارآمدی و شرارت تفاوت وجود دارد و درباره ترامپ این بی‌کفایتی است زیرا او برای این کار مناسب نیست. فکر نمی‌کنم او تا حالا قانون اساسی را خوانده باشد؛ اگر هم خوانده پس به وضوح متوجه آن نیست و اگر متوجه هم شده، پس فراموش کرده به همین خاطر است بارها مشاورانش مجبور شده‌اند مانع او شوند و کنترلش کنند».

ترامپ در پیامی توییتری در رد این اظهارات نوشت: «بولتون که یکی از ابله‌ترین افراد (حاضر) در واشنگتن است، اصلا چه اطلاعی دارد؟ آیا او همان کسی نبود که در توصیف اقدامات ایالات متحده در قبال کره شمالی به طرزی احمقانه در تلویزیون درباره "راه حل لیبی" صحبت کرد؟ من نمونه‌های فراوان دیگری از "داستان‌های احمقانه" بولتون در اختیار دارم».

اشاره رئیس‌جمهور آمریکا به صحبت بولتون در خصوص «مدل لیبی»، سخنان اردیبهشت ماه سال 1397 او در مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود که بعدها خود ترامپ این سخنان را یکی از عوامل ناکامی مذاکرات دولتش با کره شمالی خواند.

بولتون در مصاحبه آن زمان خود با شبکه فاکس نیوز درباره مذاکرات آمریکا با کره شمالی و دیدار ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود: «آنچه ما در نظر داریم، بسیار شبیه به مدل لیبی سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ است».

در سال ۲۰۰۳ دولت وقت لیبی در مذاکره با آمریکایی‌ها پذیرفت در قبال دریافت امتیازاتی، برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل تعطیل کند. «معمر قذافی» رهبر وقت لیبی بعدها از این تصمیم ابراز پشیمانی کرد. وی در سال ۲۰۱۱ در حمله ائتلاف غربی، ساقط شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آمریکا ترامپ بولتون جان بولتون واشنگتن صراط مشاور امنیت ملی کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا حکومت نظامی کاخ سفید کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • اولین قهرمانی چلسی در لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 مقابل بولتون (30 آوریل، 2005) / فیلم
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟