Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت : سمن های جوانان استان با عملکرد و فعالیتهای خود به جایگاه درخشانی در سطح کشور دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وحدت رضا شکوری مقدم در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : انتخاب مرتضی براهویی جوان سیستان و بلوچستانی و رئیس مجمع سمن های این استان با کسب 128 رای به عنوان سومین عضو مجمع ملی سمن های کشور نشان از پتانسیل بالای جوانان این استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اعضای این مجمع به عنوان بازوی مشورتی مدیران ارشد نظام در راستای تدوین سیاست ها برای جوانان و نقش آفرینی در مراودات بین المللی فعالیت می کنند که انتخاب نماینده جوانان استان بیانگر تغییر نگرشها به استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر  سمن های استان اضافه کرد:  در سال 93 تعداد 3 موسسه مردم نهاد در استان فعالیت داشتند و اکنون این تعداد به 176 سمن افزایش یافته و می توان گفت که از این منظر جزو استان های رکوردار کشور هستیم که تحقق این مهم نیز مرهون تفکر و استقبال مردم و جوانان فرهیخته است.

شکوری گفت: این سمن ها در حوزه های متنوع مشغول به کار هستند و در بخش های مختلف شامل کودکان کار، زنان بدسرپرست، بیماران تالاسمی، مباحث زیست محیطی و دیگر عرصه ها فعالیت دارند، از سویی هیچ شهرستان بدون سمن در استان نداریم.
 وی افزود : سمنهای استان در دوران سخت کرونا به صورت خودجوش و بدون هیچ حمایت مالی از سوی دستگاه ها به کمک مردم شتافتند و با توزیع بیش از 500 هزار پک بهداشتی بین نیازمندان و مردم حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده ثابت کردند که می توان روی آنها حساب ویژه ای کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به رزمایش کمکهای مومنانه بیان کرد : سازمانهای مردم نهاد استان با تهیه و توزیع بسته های معشیتی و غذای گرم بین افراد نیازمند به خوبی فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفتند.

وی با اشاره به موضوع مهم ازدواج در جامعه بیان کرد : کارگاه های ازدواج توسط همین سمنها در سطح استان و روستاها برگزار شده است که در امر کاهش طلاق موثر بوده است و همچنین مراکز مشاوره جهت ارائه مشاوره به زوج های جوان در استان تاسیس گردیده است . 

شکوری موضوع اشتغال جوانان را مهم دانست و افزود : با مشارکت بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید به جوانان متقاضی کار تسهیلات اشتغالزایی اهدا شده است و اکنون مشغول به کار هستند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال سمنهای سیستان و بلوچستان مجمع ملی سمن های کشور سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان

به دنبال سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی به منطقه مرزی افغانستان و ایران، نشست مشترک اقتصادی مقامات دو کشور در ولسوالی مرزی "زهک" ایران برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان ایران، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور والی سیستان و بلوچستان ایران به عنوان رئیس هیأت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به عنوان رئیس هیأت افغانستانی در سالن اجتماعات ولسوالی زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

والی سیستان و بلوچستان ایران در این نشست گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود، گویی اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است، بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون اقتصادی رئيس الوزرا طالبان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن برای انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص تسهیل تجارت، حقوق گمرکی باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر دو کشور از ظرفیت‌هایی که مرز دارد بهره مند شوند.

والی سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی افزود: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش ترمینال ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت برای پی گیری توافقات اقتصادی و تجاری صورت گرفته با کشور ایران و همچنین تسهیل بیش از پیش تجارت بین دو کشور، روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مرز زمینی ولایت نیمروز وارد ولایت سیستان و بلوچستان ایران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی