Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از احیاء سیاه چادرهای عشایری در این استان خبر داد.

محمدرضا قلی پور با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبار برای سیاه چادرهای فرسوده عشایری استان گفت: طی سفر مقام معظم رهبری پنج هزار تخته سیاه چادر به عشایر این استان اختصاص یافت.

وی افزود: اما در آن زمان به علت اینکه هم قیمت سیاه چادر بالا بود و از سوی دیگر در استان نیز وجود نداشت که در این زمینه برای تامین آن به سایر استان ها نیز مکاتبه شد که در نهایت منجر به آن شد تا چادرهای برزنتی خریداری و در اختیار خانوار عشایری استان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی پور با بیان اینکه یکی از نمادهای خراسان شمالی سیاه چادرهای عشایری است، اظهارکرد: در همین راستا شرکت تعاونی عشایری اسفراین با یکی از شرکت خرد زنان اسفراین وارد فاز همکاری شده و سیاه چادرهای عشایری را تولید می کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا از همین محل سیاه چادر به خانوارهای عشایری متقاضی اختصاص خواهد یافت.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر قیمت هر تخته سیاه چادر عشایری به مبلغ ۱۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: از آنجاییکه سیاه چادرها در فصل زمستان گرمای هوا را نگه داشته و در تابستان نیز به علت روزنه های موجود در آن خنک تر هستند مورد تقاضای خانوار عشایری قرار می گیرند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیاه چادرهای عشایری سیاه چادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد