Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در آیین بزرگداشت روز پرستار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت اظهار کرد: ده ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور گذشت و پرستاران در نبود واکسن جان فشانی کردند، بالغ بر ۱۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بالغ بر ۶۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و  آیین‌نامه شهدای سلامت باید زودتر تعیین تکلیف شود تا وضعیت این افراد مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ۸ سال گذشته سهم پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کرد و حفاظت مالی خوبی از مردم صورت گرفت و از سازمان برنامه بودجه، وزیر بهداشت و معاونان وزارت بهداشت تشکر می‌کنم و درخواست داریم که موضوع استخدام را مورد توجه  قرار دهید، تبعات کمبود نیرو مستقیم به بیمار برمی‌گردد و ما باید بر اساس حداقل استاندار‌دها باید ۲.۵ نفر نیرو به ازای هر تخت داشته باشیم، اما الان حداکثر یک نفر به ازای هر تخت بیمارستانی در یک شبانه روز داریم و این موضوع باعث شده که به پرستاران اضافه کار اجباری بدهیم و یک پرستار به دلیل شیفت‌های دوم و سوم به ازای ۲۰ سال خدمت ۶۰ سال خدمت کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: مجوز‌های خیلی خوبی داده شده است و بر اساس اخبار تامین اعتبار هم شده است اما آقای رئیس جمهور این افراد باید زودتر جذب شوند و اگر روند استخدام کند باشد دردی دوا نمی‌شود در بحران کرونا ۶۰ هزار نفر مبتلا و ۷ هزار نفر منفک شده و پرستارانی داریم که ۲ هفته بر بالین بیمار حضور دارند و بیش از خانواده خود به بیمار کرونایی رسیدگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر در زمستان بحران دیگری داشته باشیم، دچار چالش خواهیم شد و باید توجه داشت با افزایش و توسعه تخت‌های بیمارستانی با کمبود نیرو مواجه می‌شویم و بار افزایش تخت‌ها روی دوش پرستاران موجود می‌افتد. طی ۷ الی ۸ سال گذشته تعدادی نیرو‌های پرستار بازنشسته شده اند.

میرزابیگی گفت: نظام پرداخت در نظام سلامت بسیار تبعیض آمیز و غیرعادلانه است و گروه‌های متخصص برای ما مورد احترام هستند اما رزق و روزی و درآمدها نباید دست یک سری افراد باشد و این افراد در اتاق عمل کار و در جای شیک کار کنند و دریافتی بیشتری داشته باشند.

وی درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری افزود: کرونا نظام پرداخت ناکارمد ما را اثبات کرد، امروز وزارت بهداشت با بیشترین حجم اشغال تخت و شیفت‌های چند ساعته پرستاران مواجه است، درآمد بیمارستان کاهش پیدا کرده ونظام سلامت ما دچار چالش شده است،  اگر نظام پرداخت قرار است با همین روال باشد باید بر اساس همه گروه ها طبق وظایف خود از درآمد‌های بخش‌ها استفاده کنند.

میرزابیگی گفت: بحث مشاغل سخت و زیان آور در موضوع قانون بهروه‌وری نیرو‌های بالینی نظام سلامت باید مد نظر قرار داشته باشد. قانون بهروه‌وری فدای سایر قوانین شده است لذا پرستاران از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان آور محروم شده اند و نمی‌توان بازنشستگی زودتر از موعد داشته باشند و اکنون این قانون به درستی در کشور اجرا نمی‌شود و باعث گله‌مندی همکاران ما است.

وی بیان کرد: در شورای عالی بیمه باید یک عضو از گروه پیراپزشکی و پرستاری حضور داشته باشد و یکی از کرسی‌ها باید در اختیار گروه پیراپزشکی و پرستاری قرار بگیرد تا موضوع حقوق پرستاران را دنبال کند.

میرزابیگی گفت: آیین نامه‌ای که شورای عالی امنیت ملی تدوین کرده است در حوزه شهدای سلامت کامل نیست و این حد از سخت‌گیری و محدودیت‌ها برای مدافعان سلامت جایز نیست به دلیل اینکه افرادی در این مثار جان خود را از دست دادند.

وی گفت: آقای رئیس جمهور عده‌ای در حوزه کرونا سلامت خود را برای همیشه از دست می‌دهند ما نمی‌گوییم برای آن‌ها مثل دفاع مقدس جانبازی در نظر بگیریم بلکه باید مزایایی برای این مدافعان سلامت آسیب دیده در نظر گرفته شود، من مواضع صنفی و حرفه‌ای را مطرح کردم و این نکته را از قول پرستاران می‌گویم که پرستاران تا آخرین نفس در خدمت نظام سلامت هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران پرستاری پرستاران نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران