Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در بافق، ولادت حضرت زینب و روز پرستار بهانه‌ای شد  تا به سراغ پرستار نمونه استانی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بافق برویم و  برای  روزی که  به نام روز پرستار نام گذاری شده است با وی سخن بگوییم.

پرستاری شغلی است که در آن  تا عاشق نباشی نبض تپنده هر بیمار لبخند بر لبانت جاری نمی‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرستاران نمونه گذشت و ایثارند و بهترین خاطره هر یک از آنها بازگشت به حیات و فرصت دوباره بیماران  است.

آزاده رضایی بافقی یکی از پرستاران کادر درمان بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان، با بیان این‌که پرستاری یک مثلث است که یه ضلعش صبر یه ضلعش عشق و ضلع دیگرش هم علم و تجربه، اظهار کرد: به نظر من تکمیل این سه ضلع خدمتی می تواند ملاک یک پرستار موفق و نمونه باشد.

وی با اشاره به حساسیت شغل پرستاری، افزود: کادر درمان همیشه رضایت خداوند در درجه اول و بعد از آن رضایت مردم را ملاک عمل خود قرار می دهند.

این پرستار نمونه بافقی در مورد چگونگی شروع بکارش، گفت: من فارغ التحصیل کارشناسی پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی یزد هستم و از  سال ۱۳۸۴ مشغول به خدمت در کسوت مقدس پرستاری و در حال حاضر سرپرستار بخش کرونا هستم.

نقش پرستاران را در جامعه چطور ارزیابی می‌کنید؟

وی ادامه داد: نقش پرستار در جامعه همان اندازه مهم هست که رهبر عزیزمان می فرمایند بی اعتنایی به حرفه پرستاری بی اعتنایی به سلامت جامعه هست .خوشبختانه کرونا دستاوردی که برای ما داشت همین بود که نقش پرستار در جامعه پررنگ تر از همیشه دیده شود .

رضایی بافقی تصریح کرد: به نظر من اهمیت کار پرستار در بین همه رشته های علوم پزشکی بیشتر هست از این بابت که تنها کسی که تمام وقت در طول ساعت کاریش با بیمار همراه هست پرستاره پزشک اطلاعات بیمارش رو از پرستار می گیرد و با توجه به گزارش پرستار بیمارش را ارزیابی می کند و این نقش مهم پرستار در مراقبت از بیمار رو می رساند.

مشکلاتی که پرستاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؟

این سرپرستار بخش کرونا بیمارستان بافق در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمبود نیرو و عدم اختصاص تعرفه پرستاری از مشکلات عدیده پرستاران هست که با وجود قول و وعده‌های مسئولین هنوز عملی نشده است .

اگر پرستار نمی شدید چه شغلی را انتخاب می‌کرد؟

شاید اگه برگردم به دوران قبل و مشکلات پرستاری رو می دانستم تلاش بیشتری می کردم برای پزشکی اما الان هم از اینکه پرستارم حس خوبی دارم چون فکر می کنم خدا خیلی دوستم داشته که این شغل رو نصیب و قسمتم کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: از همه مردم خواهش می کنم تا زمانی که واکسن در کشورمان برای مردم شروع نشده ، تمام نکات بهداشتی را رعایت تا ان شاءالله دیگر شاهد موج جدیدی از این بیماری منحوس نباشیم .

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستار پرستاری سلامت جامعه یزد بافق کمبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است

آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با سردار رادان فرمانده فراجا گفت: اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است و تمام تلاش‌ها باید در جامعه، معطوف به پیاده سازی احکام نورانی دین باشد.

وی افزود: سردار رادان و نیرو‌های فراجا به عنوان سربازان اسلام در میدان و صحنه اجتماع حاضر هستند و تامین امنیت جامعه را تا دور‌ترین نقاط کشور تامین می‌کنند.

سردار رادان گفت: در عرصه جدیدی که دشمنان حیازدایی را طراحی کرده اند و توسط عوامل آنان در جامعه اجرایی و مدیریت می‌شود نیرو‌های فراجا باعزم و اراده‌ای راسخ برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب و احکام دین تلاش می‌کنند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است