Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از بنیاد شهید و امور ایثرگران خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار افزود: پرستاری و بیمارداری برخی از اقشار جامعه از جمله همسران جانبازان به درازای یک عمر است.
 
وی ادامه داد: هم اکنون در خانواده بزرگ جانبازان خراسان رضوی، ۴۷ هزار و ۵۴۸ همسر جانباز در قید حیات هستند که عمر خود را صرف پرستاری از مردانی کرده اند که هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۴۹ هزار و ۸۱۳ جانباز سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است که از این تعداد ۴۳ هزار و ۱۲ نفر در قید حیات هستند و مجروحیت های مختلفی را تحمل می‌کنند.
 
معصومی افزود:خراسان رضوی  ۷۱۱ جانباز ۷۰ درصد در قید حیات دارد که هر نفسشان سمبلی از ایثار است زیرا این مردان پرافتخار از ناحیه ۲ دست، ۲ پا، ۲ چشم و یا عارضه شیمیایی شدید، قطع نخاع و سایر موارد دچار جراحت جنگی هستند و از طرفی همسران آنان با روحیه خستگی ناپذیر  از آنان پرستاری می کنند.
وی با اشاره به لزوم مراقبت کامل از ۱۴۷ جانباز قطع نخاعی خراسان رضوی گفت: از میان همسران جانبازان، همسران جانبازان قطع نخاعی تمام فعالیت های روزمره  همسران خود را انجام می دهند و بزرگترین افتخار این قشر ادامه دادن راه حضرت زینب کبری(س) است.
 
مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا، پرستاران و جامعه پزشکی در سنگر دفاع از سلامت، خوش درخشیدند و این ایثار و فداکاری در تاریخ ثبت خواهد شد که جامعه پزشکی با تمام قوا در این عرصه تلاش کرد.
 
خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۳ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرد.
 
شمار جانبازان سرافراز زیر ۲۵ درصد نیز در خراسان رضوی ۲۹ هزار نفر است. 
 
اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی هم ‌اینک ۳۱۴ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود دارد. 
 
 انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: همسران جانبازان خراسان رضوی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد