Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، گفت: آمار نشان می‌دهد که حدود دو سوم از احکام بودجه یا ناقص عمل شده و یا فاقد عملکرد بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور در حاشیه نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون عمران، گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 1398 و نحوه تحقق اعتبارات مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1398، 24 درصد از احکام بودجه در سال 98 فاقد عملکرد بوده، حدود 34 درصد از احکام عملکرد کامل داشته و حدود 44 درصد از احکام عملکرد ناقص داشته است. این آمار نشان می دهد که حدود دو سوم از احکام بودجه  یا ناقص عمل شده و یا فاقد عملکرد بوده است.

بذرپاش گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 1398 نشان می دهد که در لایحه بودجه سال 1400 باید اصلاحات جدی در حوزه احکام تکراری، احکام فاقد عملکرد و تأکید بر احکام محقق شده صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 می تواند در بررسی جزء به جزء مواد این لایحه از گزارش تفریغ بودجه استفاده کنند تا نواقص به صورت کلی مشخص شود، از طرف دیگر دیوان محاسبات به دنبال آن است که تا دو هفته آینده، گزارش وضعی درباره عملکرد بودجه سال 99 ارائه کند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش مهرداد بذرپاش گزارش تفریغ بودجه تفریغ بودجه سال احکام بودجه دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه