Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:12:37 GMT

مسیر توسعه«چوار» در بستر وحدت و همدلی هموار می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۷۳۹۳

مسیر توسعه«چوار» در بستر وحدت و همدلی هموار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر یکشنبه در دیدار جمعی از مردم شهرستان تازه تاسیس چوار اظهار کرد: برای شهرستان شدن چوار تلاش‌های بی نظیری انجام گرفته است.

وی با اشاره به کار بی رویه در حوزه تقسیمات کشوری در دولت گذشته، عنوان کرد: در آن زمان برخی مناطق با کمترین شرایط تبدیل به بخش و شهرستان شدند در حالی که برخی مناطق دیگر شرایط نسبی بهتری داشتند و ارتقا پیدا نکردند و این رویه باعث بالا رفتن انتظارات در تقسیمات کشوری شد و مسائل و مشکلاتی را در اوایل ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در این راستا استان ایلام یکی از موفق ترین مناطق کشور در بحث تقسیمات کشوری بود به طوری که به رغم سخت گیری‌ها در این حوزه موفق شدیم یک بخش و دو شهرستان را در هیئت دولت مصوب کنیم.

استاندار ایلام کار تبدیل شدن بخش چوار به شهرستان را یک کار مهم عنوان کرد و تصریح کرد: در این زمینه نهایت تلاش و اصرار صورت گرفت و حتی این موضوع را پیوست سفر ریاست جمهوری به استان کردیم تا به آن بهانه هم که شده این مهم اتفاق بیافتد.

وی عنوان کرد: به رغم سابقه زیاد بخش چوار اما به دلیل مهاجرت، جمعیت این منطقه به قدر کافی برای تبدیل شدن به شهرستان شدن نبود ولی با اصرار و پافشاری فراوان بالاخره جواب گرفتیم و امروز خوشحالیم که این اتفاق مهم که از مطالبات دیرینه این مردمان بزرگ بوده اتفاق افتاده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: امروز تعداد زیادی از نیروهای خوب و توانمند شهرستان چوار مسئولیت‌های استانی دارند و در بعد صنعت و اشتغال نیز این منطقه از مهمترین مناطق استان با دارا بودن پتروشیمی و پالایشگاه گاز و … است.

کد خبر 5100719

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی توسعه پایدار ویروس کرونا شب یلدا شیراز آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان بوشهر روز پرستار کرمانشاه عکس استانها بارش برف قاسم سلیمانی پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی مهاجر شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در چهارمین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نکوداشت ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن، در جوار آرامگاه وی در مراوه تپه گفت: امسال برای دومین بار برنامه‌های متنوعی به مناست دهه گرامیداشت این شاعر نامی در تمام ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود.

وی برگزاری سالگرد تولد مختومقلی را فرصت خوبی برای نمایش دوباره وحدت در گلستان دانست و گفت: اقوام و مذاهب ساکن در این دیار در یک سنگر فعالیت دارند و با اتحاد در مقابل همه موانع و چالش‌ها ایستادگی می‌کنند.

معاون استاندار گلستان افزود: با توجه به حجم بالای مهمانان شرکت کننده در آیین گرامیداشت تولد مختومقلی باید تدابیر لازم برای کاهش بار ترافیکی و ارائه خدمات امدادی، اورژانسی، ساماندهی پارکینک خودرو‌ها و روشنایی محوطه و زیباسازی محل آرامگاه و اطراف آن با لوازمی که معرف قومیت ترکمن است، اندیشیده شود.

سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مختومقلی فراغی عارف و دانشمند فرزانه‌ای است که در راستای انسانیت، تقوا و ترویج فرهنگ قرآن کریم و احترام به اهل بیت (ع) همت گمارده است.

او افزود: شعر و  هنری که در راستای آموزه‌های دینی و اسلامی با ایجاد و تداوم وحدت و همدلی و رضای خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را به همراه داشته باشد، ماندگار خواهد بود.

او تاکید کرد: ادارات کل و دستگاه‌های اجرائی استان و شهرستان، در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار شهرستان مراوه تپه هم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر قوم ترکمن ۲۷ اردیبهشت با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت: ما باید از تجربیات سال‌های گذشته بهره ببریم و برای حل مشکلات اقدام کنیم، تا پشتیبانی شایسته‌ای از این مراسم شود.

امان محمد باشقره، مختومقلی فراغی را یکی از محور‌های وحدت در گلستان دانست و بیان کرد: مراسم بزرگداشت این عارف و شاعر ایرانی با محوریت وحدت، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه در روز‌های منتهی به مراسم، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آرامگاه مختومقلی فراغی حضور خواهند داشت ادامه داد:  تامین آب شرب بهداشتی و سالم،  بهبود روشنایی محوطه و محیط پیرامونی همراه با افزایش ولتاژ برق، پاکسازی و زیبا سازی محوطه، پیش بینی و ایجاد پارکینگ وسایل نقلیه، بهبود عبور و مرور خودرو‌ها و نیز افزایش پهنای باند و بهبود پوشش مخابراتی تلفن همراه و افزایش سرویس‌های بهداشتی، از الزامات برگزاری این مراسم است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد