Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@16:51:03 GMT

چرا نباید جوش های سرسیاه را خالی کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۷۴۰۹

چرا نباید جوش های سرسیاه را خالی کنیم؟

 اول از همه توجه داشته باشید که هیچ ارتباطی میان آکنه و جوش‌های سرسیاه وجود ندارد. آکنه یک بیماری پوستی با منشا هورمونی است. در حالی که جوش‌ها یا همان نقطه‌های سرسیاه، توده‌هایی از چربی هستند که منافذ پوست را مسدود کرده و با قرار گرفتن در معرض هوا سیاه می‌شوند. معمولاً اغلب افراد در مواجه با جوش‌های سرسیاه، به سرعت آن‌ها را فشار داده یا سوراخ می‌کنند، چون واقعاً دستکاری آن‌ها وسوسه‌انگیز است! اما متخصصان پوست همواره توصیه می‌کنند که از لمس آن‌ها اکیداً اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فشردن جوش‌های سرسیاه، این احتمال وجود دارد که ناخواسته، آن‌ها را با میکروب‌های موجود در زیر ناخن‌های خود آلوده کنید و در نتیجه باعث ایجاد عفونت شوید. این امر می‌تواند منجر به شکل‌گیری کیست در این ناحیه شود، کیستی که قابلیت عفونی شدن را دارد و در نهایت اثر آن نیز به شکل جای زخم روی پوست باقی می‌ماند، بنابراین در مقابل وسوسه سوراخ کردن جوش‌های سرسیاه مقاومت کنید و آن‌ها را فشار ندهید.

چگونه از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شویم؟

در مواجهه با جوش‌های سرسیاه، حداکثر کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صورت خود را روی ظرف آب بسیار داغ بگیرید و یک حوله روی سرتان بیاندازید تا بخار آب کاملاً با منافذ پوست تماس پیدا کند. در ادامه و در پی این حمام بخار، منافذ پوست گشاد می‌شوند و درنتیجه این امکان را خواهید داشت که جوش‌ها را به راحتی تخلیه و پاک‌سازی کنید. سپس می‌توانید از پاک‌کننده جوش سرسیاه استفاده کنید که معمولاً در داروخانه‌ها و به اشکال گوناگون موجود است.

راه حل دیگر این است که با مراجعه به یک سالن زیبایی، به شکلی تمیز و البته بسیار موثر با این جوش‌های مزاحم خداحافظی کنید. این خدمات برای مردان نیز عرضه می‌شود، پس آقایان نگران نباشند!

منبع: سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آکنه بیماری پوستی آکنه بیماری پوستی سبک زندگی پارسی خبر جوش سرسیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اهداف پروازی از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.

مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح پور،‌ بابک یگانه، محمد بیرانوند و محمدحسین پرورش‌نیا در بخش تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت با هدایت نریمان نیکخو، ترکیب تیم اعزامی کشورمان در این رقابتها را تشکیل می‌دادند.

در پایان مرحله مقدماتی اسکیت این رقابتها علی دوستی و امیرمحمد دادگر به ترتیب با رکورد ۱۱۵ و ۱۱۳ در رده های ۸۳ و ۱۰۴ قرار گرفتند.

در این مسابقات نمایندگان ایران در بخش تراپ زنان و مردان نیز به رقابت پرداختند که در پایان دور مقدماتی تراپ مردان محمد بیرانوند با رکورد ۱۲۱ با به همراه ۱۱ تیرانداز دیگر در رده پنجم مشترک ایستاد و راهی مرحله تیر حذفی شد.

بیرانوند در مرحله تیر حذفی در جایگاه هفتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

در مرحله تراپ امیرحسین پرورش‌نیا با ۱۱۸ امتیاز در رده ۴۱ قرار گرفت و سیدبابک یگانه با ۱۰۷ امتیاز در رده ۱۳۵ ایستاد.

در بخش تراپ زنان نیز مرضیه پرورش‌نیا با ۱۱۴ امتیاز هجدهم شد و شیوا فرح‌پور نیز با ۱۰۷ امتیاز در رده ۴۸ قرار گرفت.

محمد بیرانوند تنها نماینده اهدف پروازی ایران است که سهمیه بازیهای المپیک پاریس را کسب کرده او پیش‌تر و در جریان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب مدال طلا مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد.

کد خبر 6091253

دیگر خبرها

  • سپاهان، پلیمر را دست خالی گذاشت
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • قلک پورشه خالی شد
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)
  • 8 تیم برتر جام حذفی و جای خالی سرخابی‌ها
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟