Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردوغان پس از دخالت و صحنه گردانی در منطقه قره باغ، آتش درگیری ها را در سوریه پس از نزدیک به ۱۰ ماه آتش بس دوباره شعله ور کرده و در تلاش است بخش دیگری از خاک این کشور به اشغال دربیاورد.

سرویس جهان مشرق؛ توافق آتش بس در مناطق شمالی سوریه (شمال استان رقه) پس از ۱۴ ماه برقراری آرامش نسبی با ماجراجویی های دوباره دولت ترکیه شکسته شد و درگیری های سنگینی در این نقاط به وقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته تحرکات نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا در مناطق اشغالی شمال سوریه افزایش یافته بود که در نهایت با هدف قرار دادن مواضع در تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (تحت فرمان آمریکا) وارد مرحله جدیدی شد.

حملات جدید آنکارا علیه مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُُرد یا همان SDF) در حومه شهر «عین عیسی» در شمال استان رقه پس از بازگشت شمار زیادی از عناصر تروریستی از منطقه «قره باغ» در شمال رود ارس در دستور کار قرار گرفت.

براساس اطلاعات  به دست آمده، عناصر تروریستی با پشتیبانی نیروهای ارتش ترکیه در این عملیات تلاش می کنند شهر راهبردی «عین عیسی» را به همراه مناطق حومه از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج و به اشغال خود دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، یگان های ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در گام نخست مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد را در روستاهای «صیدا، جبله و المشیرفی» هدف قرار دادند و برای اشغال این مناطق وارد عمل شدند.

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در زمان شروع حملات توانستند وارد روستای «صیدا» در حومه شمال غرب شهر عین عیسی شوند اما شبه نظامیان کُُرد ضد حملات را ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند این روستا را بازپس بگیرند.

در جریان درگیری های سنگین جمعه شب (بیست و هشتم آذرماه) حداقل ۱۴ تن از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند و از سویی دیگر ۳۰ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد هم کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز عملیات عناصر تروریستی برای اشغال شهر «عین عیسی» ، ارتش ترکیه شماری از نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین در قالب چند کاروان برای شرکت در این عملیات به مناطق شمالی استان رقه انتقال داد.

در حال حاضر درگیری ها به شدت میان طرفین جریان دارد و خبرها حاکیست عناصر گروهک های تروریستی توانستند روستای معلک را به محاصره دربیاورند؛ در صورتی که این روستای راهبردی به اشغال تروریست ها درآید، شهر عین عیسی از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهک تروریستی جبهه الشامیه که از سوی دولت ترکیه حمایت می شود به نیروهای مستقر شده خود در اطراف عین عیسی اعلام کرده هر لحظه برای شروع عملیات علیه شبه نظامیان کُرد و اشغال این شهر آماده باشند.

در ساعات گذشته نیز یگان توپخانه ارتش ترکیه مواضع نیروهای شبه نظامی کُرد را در ورودی شمالی شهر عین عیسی هدف قرار داد و به نظر می رسد این حملات برای ارزیابی میدانی منطقه صورت گرفته و مقدمه ای برای آغاز عملیات اشغال شهر عین عیسی است.

همزمان با این حملات توپخانه ای و نزدیک شدن عناصر گروهک های تروریستی به شهر عین عیسی، مذاکرات فشرده نمایندگان دولت سوریه و روسیه با فرماندهان شبه نظامیان کُرد برای رسیدن به توافق و جلوگیری از آغاز عملیات ارتش ترکیه در جریان است.

دمشق و مسکو به سران نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه پیشنهاد داده اند چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و روسیه در ورودی های شهر عین عیسی مستقر شوند تا بار دیگر ماجرای تلخ اشغال شهر عفرین تکرار نشود و ماجراجویی جدید دولت ترکیه خنثی شود.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، مذاکرات تا حدودی میان طرفین پیشرفت داشته و برخی منابع میدانی هم اعلام کردند چند گروه از نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روسی خود را به ورودی شهر عین عیسی رسانده اند که پیامی آشکار برای آنکارا است.

به گزارش مشرق، فرماندهان نیروهای شبه نظامی کُرد به خوبی می دانند اگر اختلاف میان خود را حل نکنند، فرصت را از دست می دهند و نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در غیاب نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روسی، عملیات را برای اشغال شهر عین عیسی بدون هیچ وقفه ای آغاز می کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی گزارش اختصاصی مشرق ترکیه شمال سوریه گروهک های تروریستی آنکارا شبه نظامیان کرد دولت سوریه مسکو دمشق شهر عین عیسی رقه اخبار داغ سوریه تحولات سوریه ارتش سوریه نقشه میدانی سوریه تحولات میدانی سوریه عناصر گروهک های تروریستی عناصر تروریستی ارتش ترکیه شبه نظامیان ک نیروهای ارتش شهر عین عیسی دولت ترکیه تروریست ها درگیری ها اشغال شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا