Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  گفت: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان محصول استراتژیک گندم است که برنامه ریزی شده با همکاری کشاورزان امسال ۶٧ هزار هکتار گندم در سطح استان کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: کشت گندم تا کنون در سطح ۳۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مرکز و جنوب و ۱۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع شمال استان کشت شده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان