Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنج سفره‌خانه متخلف در کاشان پلمب شد
مسوول بهداشت محیط کاشان گفت: پنج سفره‌خانه متخلف در چند روز گذشته در این شهرستان پلمب شد.

مهدی مومنی گفت: کارشناسان بهداشت محیط شهرستان در بررسی‌های دقیق و نظارت بر اصناف اطلاع یافتند سه باب سفره‌خانه در مرکز و حاشیه کاشان به صورت پنهانی و چراغ خاموش مشغول توزیع قلیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲ سفره‌خانه نیز در حالی اقدام به برگزاری آیین جشن عروسی و جشن تولد کردند که افزون بر ۷۰ نفر بدون رعایت موارد بهداشتی تجمع داشتند.

مسوول بهداشت محیط کاشان تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت این اصناف خلاف قوانین و دستورالعمل‌هاست.

وی یادآور شد: همه اصناف باید دستورالعمل‌های بهداشتی صادره ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنند و کارشناسان بهداشت با همکاری ماموران انتظامی در صورت مشاهده تخلف، پس از مطلع کردن مراجع مربوطه، با اخذ دستور نسبت به تعطیلی اقدام می‌کنند.

نزدیک به ۳۰ سفرخانه در شهرستان کاشان وجود دارد که پنج باب از آنها از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

دورهمی‌ها، سهم بزرگی در انتقال ویروس کرونا دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان دورهمی‌های خانوادگی را بسیار نگران کننده دانست و گفت:  دورهمی‌های خانوادگی، بزرگترین سهم در انتقال بیماری کووید ۱۹ دارد. 

سیدعلیرضا مروجی با بیان اینکه سالمندان بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، افزود: ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سرپوشیده بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند پس از گذشت چند ساعت ویروس را به افراد اطراف خود منتقل می‌کنند.

وی اظهار داشت: سیر شیوع بیماری کرونا پس از ماه‌ها روند نزولی به خود گرفته اما این روند بسیار شکننده است و هر گونه بی‌احتیاطی مانند برگزاری مهمانی‌های شبانه می‌تواند این روند کاهشی را معکوس کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مردم باید واقع‌بین باشند و بدانند که ویروس کرونا به صورت خانوادگی افراد را مبتلا می کند، یادآور شد: متاسفانه در یک تصور غلط، وقتی فرزندان یک خانواده دور هم جمع می‌شوند، خطر انتقال بیماری وجود ندارد و در واقع فکر می‌کنیم در بین اعضا خانواده، فرد مبتلا حتی در حد خفیف ناقل این بیماری نیست.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب کاهش بیماران کووید ۱۹ شد

رییس شبکه بهداشت و درمان نطنز  گفت: با همراهی مردم، همکاری اصناف و زحمات شبانه‌روزی کارکنان بیمارستان‌ها شاهد سیر نزولی بیماری کووزد ۱۹  در این شهرستان هستیم.

علی شریفی افزود: تداوم این نتیجه و کاهش آمار بیماران کرونایی نیازمند در کنار هم بودن و از هم دیگر مراقبت کردن است.

وی تاکید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع‌ها به خصوص در شب یلدا می‌توان آمار مبتلایان به ویروس کرونا را پایین نگه داشت.

 رییس شبکه بهداشت ودرمان نطنز از مردم خواست امسال از طریق فضای مجازی و  ارتباط تصویری آیین یلدا را برگزار کنند تا  سلامت خود و ،اعضای خانواده به خصوص پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها با خطر مواجه نکنند.

۱۳۸ بیمار حاد تنفسی در کاشان و آران و بیدگل بستری هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۳۸ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل بستری هستند.

مریم امیدی افزود: از این شمار ۵۰ نفر  در بخش‌ مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل تحت درمان هستند.

،وی بیان  کرد:  ۱۹ بیمار ۲۵ تا ۸۳ ساله با علایم کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های این ۲ شهرستان پذیرش و بستری شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۱۱۲ هزار و ۴۹ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند.

به گفته مدیر روابط  عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در این مدت ۲ نفر در مرکزهای درمانی این شهرستان جان باختند.

 امیدی با اشاره به ثبت ۹ مورد جدید ویروس کرونا در کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شمار آزمایش مثبت کرونا دراین منطقه به ۱۲ هزار و ۶۱۳ نفر رسید.

 وی اضافه کرد: هفت هزار و ۸۴۴ بیمار حاد تنفسی تاکنون از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان کاشان ویروس کرونا اصفهان کاشان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کاشان دستورالعمل های بهداشتی کاشان و آران و بیدگل بیمارستان ها ویروس کرونا سفره خانه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا ابوترابی گفت: واحد‌های صنفی نانوایی، کابینت سازی، فروش و تعمیر مبلمان و مشاور املاک با تشکیل پرونده به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی در شعبه‌های تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی و اعمال قانون شدند.
 رئیس اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی افزود: حکم صادره این پرونده‌ها علاوه بر پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد‌های صنفی، به پرداخت جزای نقدی هم محکوم، که در هر پرونده جزای نقدی و مدت پلمب و نصب پارچه متفاوت بوده، که حکم‌های صادره اجرا و مختومه شده است.
ابوترابی گفت: این پرونده‌ها در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده که تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی بوده که برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز