Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، آئین رونمایی از وقف‌نامه و تجلیل از واقف خیراندیش اسکندر بودش با حضور برخی از مسوولان بخش در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.

در آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد موقوفات شهرستان مربوط به شهر و بخش چمستان است، اظهار کرد: واقف خیراندیش ۲۰۰ متر زمین خود که در جوار شبستان و مرقد امام زاده سید فضل الله(ع) در روستای سید کلا واقع شده را صرفا برای توسعه و گسترش بنا و شبستان امام زاده وقف و تولیت آن را به هیات امنای امامزاده واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عیسی توپاحیدری با قدردانی از اهالی، اعضای شورا، دهیار و هیات امنای امام‌زاده سیدفضل‌الله(ع)افزود: با همت مضاعف آنان شاهد پیشرفت کار هستیم و امیدواریم بزودی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده خطاب به واقف، اظهار کرد: خداوند به وی توفیق داد، باید به شکرانه این توفیق سر به سجده بگذارد، خداوند این توفیق را به هر کس نمی دهد، هستند کسانی‌که متمول و تریلیاردرهستند اما حاضر نیستند قدمی بردارند، اما کارگر و کارمند جز ۵۰۰ میلیون تومان وقف می‌کند، این توفیق بزرگی است که باید شکر گذار بود.

امام جمعه چمستان اظهار کرد: یکی از آثار وقف آرامش است،  اثر دنیایی‌ آن این است که ما احساس میکنم بدهکاری به خدا داریم و وقتی بدهکاری را دادیم، آرامش پیدا می‌کنیم و شب راحت می خوابیم، اموال دست ما امانت است، هنگام مرگ و بعد از مرگ از ما می گیرند اگر امانت را در زمان حیات پس دادیم، سکونت و آرامش دنیا شامل حال ما می‌شود.

حاجی‌زاده در پایان خطاب به هیات‌امنا، اهالی و اعضای شورا، گفت: رهبر معظم انقلاب امام زادگان را مراکز و محور فرهنگی معرفی کردند، بنابراین همت کنند تا هر چه زودتر بنای امام زاده به سر منزل مقصود برسد، این عمل حسنه است و تا قیامت می ماند.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیس اوقاف وقف 500میلیونی چمستان امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم شهرستان شفت پس از آتش سوزی
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • فصل جدید آبی
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود