Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:28:16 GMT

صید کیلکا در سواحل گیلان ۱۸ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۹۸۷۴

اکبر ایلدرم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد : از این میزان چهار هزار و ۱۶۸ تن برای تولید پودر ماهی جهت مصارف دام، طیور و آبزی پروری راهی کارخانجات مربوطه شده است.  
وی با بیان اینکه ۲۳۷ تن نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است، افزود : در مجموع چهار درصد از کیلکا ماهیان صید شده برای مصرف انسانی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : ۹۵ درصد از گونه های صید شده از نوع کیلکا معمولی بوده و پنج درصد از نوع کیلکا آنچوی و کیلکا چشم درشت است.  
ایلدرم ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا را ۱۷۸ میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد : قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی در روی اسکله صیادی پنج هزار ۵۰۰ تومان و برای کارخانجات پودر ماهی چهار هزار و ۴۰۰ تومان است.  
وی تاکید کرد : این کیلکا ماهیان توسط ۳۰ فروند لنج کیلکا گیر و ۲۱۴ صیاد در سواحل جنوبی استان از غرب بندرانزلی تا بندرکیاشهر در عمق زیر ۵۰ متر در طول شب صید می شوند.  
ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است.
تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.
ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می گردند.
فرمانده شناورهای صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله های ماهی کیلکا را انجام می دهد.
 

برچسب‌ها بندرانزلی پرورش ماهی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرانزلی پرورش ماهی گیلان بندرانزلی پرورش ماهی گیلان اخبار کنکور ماهی کیلکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا تا روز جمعه با وزش بادهای شمالی، سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود، ضمن اینکه در ساعاتی از وقت امروز و فردا با رشد ابر در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، طی ساعاتی وزش باد و در برخی نقاط بخصوص ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر با احتمال رخداد ناپایداری موقت جوی، از فردا افزایش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

وی گفت: جهت وزش باد امروز غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعات و از فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و در سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعات پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتی متر خواهد بود.

کد خبر 6099340

دیگر خبرها

  • ویدیو/ طرز تهیه ماهی دودی؛ چاشنی غذاهای محلی گیلان
  • احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر/ سواحل متلاطم است
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم است
  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران