Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: دولت به جهت نزدیک شدن لایحه بودجه ۱۴۰۰ به واقعیات جامعه باید تغییرات زیادی در اعداد و ارقام آن ایجاد کند. - اخبار استانها -

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: لایحه بودجه 1400 دولت با واقعیت‌های موجود در جامعه فاصله زیادی دارد و تقریباً جنبه سیاسی دارد تا عملی؛ در کلیات لایحه بودجه 1400 اعداد و ارقام ذکر شده محقق نمی‌شود و مقام معظم رهبری نیز در پاسخ به نامه رئیس جمهور به مسئله تغییر اعداد و ارقام در لایحه بودجه 1400 اشاره فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا رئیس مجلس نامه‌ای مبنی بر تغییراتی که قرار است در اعداد و ارقام این لایحه انجام شود به رئیس جمهور دادند؛ از نظر قانونی چون باید در اعداد و ارقام بودجه تغییرات بسیاری انجام شود مجلس باید کلیات لایحه بودجه را به دولت برگرداند و دولت موظف است ظرف مدت 2 هفته تغییرات را انجام داده و مجدداً به مجلس برگرداند.

بهروزی‌فر عنوان داشت: پس از مرجوع شدن لایحه بودجه 1400 به مجلس نمایندگان بررسی‌های لازم را انجام داده و کمیسیون‌های مربوطه نیز پیشنهادات خود را درباره لایحه بودجه 1400 ارائه می‌دهند و سپس کمیسیون‌های تخصصی مانند کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات روی این رایحه کار کرده و در نهایت این لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شود.

هشدار استاندار؛ «گیلان» سالمندترین استان کشور استطرح غربالگری کرونا برای سالمندان استان گیلان اجرا می‌شودرئیس پلیس امنیت اقتصادی گیلان: توزیع کالا از مبدأ تا بازار رصد می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج جوانان 15 سال پیش توسط مجلس مصوب شده و دولت‌ها مکلف به حمایت از آن هستند افزود: در این قانون بحث‌هایی مانند اشتغال تسهیلات مسکن و موارد دیگر پیش‌بینی شده اما در حال حاضر هیچ درصدی از این قانون در جامعه اجرا نمی‌شود وظیفه نمایندگان مجلس تذکر شدید به دولت و متولیان این امر است که تاکنون این قانون را اجرا نکردند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون استخدام فرزندان ایثارگران در مجلس تصویب شده اما متأسفانه دیوان عدالت اداری نامه‌ای را برای سازمان امور استخدامی کشور ارسال کرده و تفسیری از این قانون بیان کرده براساس قانون اساسی تفسیر قانون مصوب مجلس فقط بر عهده خود مجلس است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه همه باید قانون را اجرا کنند و اکنون نمایندگان مجلس پیگیر هستند تا دیوان عدالت اداری را مجاب به اجرای این قانون کنند اظهار داشت: قانون جامع و مانع است جامع از این جهت که قانونگذار برای تصویب قانون همه زوایا را بررسی می‌کند و مانع به جهت اینکه قانون صریح بوده و کسی نمی‌تواند آن را تکذیب کند.

وی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان باید متناسب با تورم باشد افزود: یکی از آثار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نزدیک کردن فاصله بین دریافتی‌های بازنشستگان است؛ کارکنان دولت جزو اقشاری هستند که در شرایط موجود از نظر اقتصادی و معیشتی با مشکل روبه‌رو شده و آسیب دیده‌اند و دخل و خرجشان با هم همخوانی ندارد و باید به این قشر نیز توجه لازم را داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال 1374 در مجلس به تصویب رسید که کمک هزینه ساخت مسکن، اعطای وام قرض‌الحسنه به جوانان فاقد شغل، کمک هزینه دانشجویی به دانشجویان متأهل، تخصیص اولویت دسترسی فرصت‌های شغلی و وام مسکن به جوانان متأهل از جمله مفاد این قانون است.

با گذشت 15 سال از تصویب قانون مذکور هیچ اقدامی در جهت اجرای آن انجام نشده و به همین سبب بدیهی است که شاهد کاهش آمار ازدواج در بین جوانان باشیم به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود 13 میلیون جوان مجرد در کشور داریم؛ احیای این قانون اهتمام بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اعداد و ارقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث