Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:15:51 GMT

توقف پاری سن ژرمن و سقوط به رده سوم

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۰۱۴۰

توقف پاری سن ژرمن و سقوط به رده سوم

پاری سن ژرمن در دیدار حساس برابر لیل با تساوی بدون گل متوقف شد تا به رده سوم جدول رده بندی سقوط کند.

به گزارش مشرق، در حساس‌ترین بازی هفته شانزدهم رقابت های لیگ فرانسه دو تیم پاری سن ژرمن و لیل به مصاف هم رفتند.

این دیدار که تقابل تیم های اول و دوم جدول رده بندی بود برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با  این تساوی بدون گل لیل با ۳۳ امتیاز به صدر جدول رده بندی صعود کرد و لیون هم با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت این درحالی است که پاری سن ژرمن مدافع عنوان قهرمانی با ۳۲ امتیاز در رده سوم جای دارد تا این فصل رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بسیار جدی باشد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی پاریسن ژرمن لوشامپیونه پاری سن ژرمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر به اوج حساسیت خود رسیده و ۴ تیم بالای جدول با یکدیگر رقابت خواهند کرد و شاید گره صدرنشینی و قهرمانی تا حدی باز شود و یک تیم بتواند به سمت جام فرار بزرگی انجام بدهد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم.

هوادار تهران – صنعت نفت آبادان؛ مساوی ممنوع!

دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۵ مرتبه باهم دیدار کرده اند که هیچ کدام از این مسابقات مساوی تمام نشده و سه بار صنعت نفت پیروز شده و دو بازی را هم هوادار برده است. دیدار رفت دو تیم را هوادار ۲ بر صفر برد.

اکنون هوادار تا حد زیادی خیالتش بابت بقا راحت است و با ۲۵ امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر ایستاده، ولی نفت آبادان ۱۶ امتیازی قعرنشین است و با ۳۹ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را هم در لیگ دارد.

 نفت بعد از پیروزی مقابل سپاهان دو باخت متوالی را متحمل شد، ولی هوادار در ۴ هفته اخیر یک برد و سه مساوی دارد و اکنون برای حفظ رتبه اش در جدول لیگ تلاش می‌کند در حالیکه نفتی‌ها حتی اگر برنده شوند هم از رده شانزدهم جدول تکان نمی‌خورند، ولی به بازی‌های باقی مانده امیدوار می‌شوند. بخصوص اینکه نفتی‌ها در رقابت‌های باقیمانده با هیچکدام از سه تیم بالای جدول بازی ندارد البته روی کاغذ هم هوادار هم در خطر سقوط است.

تراکتور - استقلال؛ آبی پوشان بدون کاپیتان در گردنه تبریز

جنگ ستارگان برای قهرمانی در تبریز بهترین عنوان برای این مسابقه دیدنی و حساس است جایی که تراکتور با مربیان جدید و ایرانی خود می‌خواهد دوباره اعاد حیثیت کند و استقلال صدرنشین هم حاضر نیست به هیچ وجه صدر را از دست بدهد. مساوی در این بازی به سود هیچ تیمی وبخصوص استقلال نیست، زیرا ممکن است در صورت لغزش صدر را از دست بدهد.

 تبریزی‌ها هم برخلاف استقلال در جام حذفی حضور دارند. آن‌ها می‌خواهند در لیگ برتر هم بازی‌های شان را با قدرت و برد به پایان برساند حتی اگر در عمل شانس زیادی برای قهرمانی نداشته باشند، اما نایب قهرمانی در لیگ برتر در این فصل اهمیت فراوانی دارد، زیرا تیم دوم به لیگ نخبگان آسیا می‌رود. قرمزپوشان تبریزی ۱۳ امتیاز با استقلال اختلاف دارند، ولی این دلیل نمی‌شود که انگیزه‌ای برای برد در تبریز نداشته باشند.

قرمزپوشان تبریزی با خمز اسپانیایی دو باخت متوالی مقابل نساجی و ذوب آهن متحمل شدند، اما در جام حذفی با حمید مطهری مربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی توانستند ذوب آهن را در جام حذفی شکست دادند و به جمع ۸ تیم رسیدند. استقلال هم هوشمندانه و اقتصادی بازی می‌کند و پیروز می‌شود و به همین دلیل صدرنشین لیگ است، چون هنر خوب دفاع کردن را بلد است.

استقلال در ۵ مسابقه اخیر دو مساوی مقابل پرسپولیس و مس رفسنجان داشته و بقیه را برده است. قطعا نکونام در تبریز برای برد به میدان خواهد رفت هرچند سیدحسین حسینی دروازه بان اصلی و کاپیتان خود را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارد و خالد آبادی به جای او درون دروازه قرار می‌گیرد این بزرگ‌ترین دغدغه کادرفنی استقلال در تبریز خواهد بود.

تراکتور برای حفظ رده چهارم و امید به نایب قهرمانی باید به پیروزی برسد وگرنه شاید ملوان از این تیم عبور کند. سپاهان و پرسپولیس اگرچه باهم بازی دارند، اما حواس شان به این دیدار فینال گونه هست تا ببینند استقلال از سخت‌ترین پیچ در مسیر قهرمانی چگونه عبور خواهد کرد.

بازی رفت را استقلال ۲ بر صفر برد.

در چند سال اخیر هیچ کدام از بازی این دو تیم مساوی نشده و تراکتور یک بار و استقلال ۴ مرتبه پیروز شده است.

مس رفسنجان – گل گهرسیرجان؛ دربی کرمان

دربی کرمان هم جذاب است مس با محرم نویدکیا هنوز نباخته با ۳۰ امتیاز در رده نهم جدول ایستاده و گل گهرسیرجان ۳۴ امتیازی هم روی پله ششم جدول لیگ ایستاده گل گهری‌ها بعد از ۳ باخت متوالی هفته قبل یک امتیاز از استقلال خوزستان گرفت تا نوار باخت هایش را قطع کند.

مس تاکنون نتوانسته گل گهر را شکست بدهد، ولی فردا روز دیگری برای رفسنجانی‌ها خواهد بود آن‌ها امیدوارند محرم نویدکیا به پیروزی برسند. حسن جعفری کاپیتان مس می‌گوید نتایج خوب این تیم بخاطر آرامش نویدکیاست.

ذوب آهن اصفهان – نساجی مازندران؛ خیال راحت سبزپوشان و نگرانی قائمشهری‌ها

ذوب آهن ۳۳ امتیازی در رده هفتم جدول لیگ قرار دارد و برای ادامه لیگ هیچ دغدغه و مشکلی ندارد آن‌ها مقابل تراکتور در جام حذفی هم شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند، ولی حریف شان نساجی با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است و برای بقا باید بازی‌های روبه روی خود را با پیروزی پشت سربگذارد.

در بازی رفت هم ذوب آهن ۲ بر یک پیروز شد. ساکت الهامی سرمربی نساجی در نیم فصل اول با مس رفسنجان ذوب آهن را ۲ بر یک شکست داد و امیدوار است با نساجی باردیگر به این موفقیت برسد. نساجی هفته گذشته هم تراکتور را شکست داد و حالا به دنبال دومین برد متوالی اش است.

استقلال خوزستان – ملوان انزلی؛ قعرنشینان حامی قوی سپید

استقلال خوزستان با ۱۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول و خطر سقوط قرار دارد برای همین نیاز ضروری به برد خانگی مقابل ملوان دارد، اما حریف شمالی آن‌ها در رده پنجم جدول لیگ و بالاتر از خیلی از مدعیان ایستاده و تلاش می‌کند که در پایان مسابقات به رده چهارم جدول برسد. بازی رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ملوان البته در جام حذفی حضور دارد و باید به مصاف سپاهان اصفهان برود. ملوان اگر بتواند آبی پوشان اهوازی را در خانه اش شکست بدهد در آنصورت سایر قعرنشینان از نساجی و نفت آبادان گرفته تا فولاد خوزستان خوشحال خواهند شد! البته استقلال خوزستان بازی‌های سخت دیگری هم در ادامه لیگ دارد و باید به مصاف سپاهان وپرسپولیس هم برود!

آلومینیوم اراک – فولاد خوزستان؛ لشگر امیرکبیر مقابل یک تیم در خطر سقوط

هواداران آلومینیوم اراک این تیم را لشگر امیرکبیر می‌نامند و بعد از شکست دادن پرسپولیس آن‌ها از بازیکنان و کادرفنی تیم شان نهایت رضایت را دارند؛ چون تقریبا اولین تیمی در تاریخ هستند که توانستند دو مرتبه مقابل پرسپولیس کامبک بزنند و هر بار دو گل خورده را جبران کنند. 

آلومینیوم در لیگ برتر اکنون با ۳۰ امتیاز در رده دهم جدول لیگ ایستاده و نگرانی برای بقا و یا استرسی برای صعود ندارد و فردا میزبان تیم فولاد خوزستان هستند که در منطقه خطر و سقوط است.

 قرمزپوشان اهوازی در این فصل سه سرمربی عوض کردند و در ۵ بازی اخیرشان فقط دو امتیاز گرفته اند و سه باخت متوالی را متحمل شدند. شاگردان ویسی فردا در اراک قطعا به دنبال برد خواهند بود. در دو فصل اخیر فولاد سه بار آلومینیوم را شکست داده و فقط یک بار به این تیم باخته است در بازی رفت هم یک بر صفر سبزپوشان اراکی را شکست داده، اما اگر شاگردان مجتبی حسینی با همان انگیزه‌ای که مقابل پرسپولیس در جام حذفی بازی کردند به میدان بیایند در آنصورت ممکن است قرمز پوشان اهوازی هم مثل پرسپولیس دست خالی به خانه برگردند!

در این مسابقه مجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم به دلیل محرومیت باید از روی سکو‌ها مسابقه تیمش را نظاره کند و فولاد خوزستان با ۱۵ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و گل زدن برای قرمزپوشان اهوازی در این فصل واقعا کار دشواری محسوب می‌شود!

پرسپولیس – سپاهان؛ نصف سرخپوشان در الکلاسیکوی ایران

الکلاسیکو فوتبال ایران این مرتبه حساس‌تر از همیشه خواهد بود، زیرا دو تیم در کورس هستند و پرسپولیس اگر در این دیدار خانگی امتیاز از دست بدهد استقلال رقیب سنتی خود را یک گام دیگر به قهرمانی لیگ برتر نزدیک می‌کند از سویی دیگر سپاهان اگر چه ۸ امتیاز با صدر جدول و ۷ امتیاز با پرسپولیس اختلاف دارد، اما خودش را امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر نشان می‌دهد!

از نظر فنی اهالی فوتبال منتظر یک دیدار جذاب و دیدنی و پرگل هستند درست مثل مسابقه مهیج پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی مسابقه‌ای که ۸ گل داشت و دو تیم هرچه داشتند در میدان رو کردند و بازیکنان برای رسیدن به موفقیت تا اخرین ثانیه‌ها در میدان دویدن بدون اینکه بخواهند مدام نق بزنند و یا در دقیقه ۲۵ مسابقه باشگاهی علیه داوری بیانیه بدهد! 

هر دو مربی خارجی هستند؛ مورایس پرتغالی مربی تازه مسلمان شده و با اخلاق که فوتبالی هجومی را برای تیمش تجویر می‌کند و در سوی دیگر هم اوسمار برزیلی مربی که تا قبل از حذف از جام تبدیل به مربی محبوب هواداران شده بود، چون اوحتی بدون حضور بیرانوند در ۴ مسابقه فوق العاده نتیجه گرفت، اما حذف از جام حذفی را هواداران به حساب تعویض‌های بدش گذاشتند و او را متهم به سهل انگاری کردند و گفتند وقتی بازی را وقتی ۲ بر صفر از آلومینیوم پیش بود مسابقه را تمام شده فرض کرد و به همین دلیل هم بازیکنانی مثل سروش رفیعی، مهدی ترابی و عبدالکریم حسن را از ترکیب تیم بیرون کشید!

اوسمار در این بازی باید اعاده حیثیت کند البته کار دشواری مقابل سپاهان پرمهره دارد بخصوص اینکه نسبت به بازی رفت تقریبا نصف بازیکنان پرسپولیس را در اختیار ندارد! علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت احتمالا غایب است، دانیال اسماعیلی فر به دلیل شادی منشوری! محروم شده، محمد عمری و میلاد سرلک به ملوان رفته اند شهاب زاهدی هم از پرسپولیس به تیم ژاپنی پیوسته. امید عالیشاه هم مصدوم است و شاید نباشد.

پرسپولیس با حضور این نفرات یک بر صفر در بازی رفت بازنده شد. در تیم سپاهان هم احتمال دارد رضا اسدی زننده تک گل سه امتیازی بازی رفت غایب باشد. از سال ۱۴۰۰ تا امروز پرسپولیس فقط یک بار سپاهان را برده و سه بار به این تیم باخته است. تساوی ایده آل‌ترین نتیجه برای استقلال خواهد بود، زیرا دو تیم تعقیب کننده ۲ امتیاز از دست می‌دهند.

امیررفیعی دروازه بان جوان پرسپولیس در ۴ بازی لیگ برتر هیچ گلی نخورد، اما در اراک ۴ مرتبه دروزه اش در جریان بازی باز شد تا مشخص شود راه درازی برای رسیدن به پیراهن شماره یک پرسپولیس دارد. فردا او و خط دفاع پرسپولیس روز سختی مقابل خط حمله آتشین سپاهان خواهند داشت. بخصوص اینکه احتمالا فردا حنانوف به جای اسماعیلی فر محروم به میدان می‌رود این نخستین بازی وحدت حنانوف بعد از سرمربیگری اوسمار است! 

اگرچه پرسپولیس و استقلال در تعقیب استقلال صدرنشین هستند و به دنبال جام هستند، اما وقتی بدانیم رتبه دوم جدول لیگ مستقیم به لیگ نخبگان می‌رود مشخص می‌شود که نایب قهرمانی لیگ حتی از قهرمان جام حذفی ارزشمندتر است بنابراین دوتیم برای رسیدن به لیگ نخبگان هم تلاش می‌کنند.

تقابل دو تیم اگرچه معمولا زیبا بوده، اما گاهی حاشیه‌های زشت و تلخی هم داشته از کور شدن یک سرباز گرفته تا کتکاری روی سکو‌ها و حتی تخریب خودرو خبرنگاران و عکاسان! امیدواریم فردا شاهد بازی جوانمردانه و دور از حاشیه‌های تلخ و مخرب باشیم.

برنامه مسابقات

هفته بیست و پنجم: گرامیداشت روز ملی خلیج فارس- شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمس آذر قزوین- پیکان تهران - ساعت ۱۸:۲۰- ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳هوادار تهران - صنعت نفت آبادان- ساعت ۱۷- ورزشگاه پاس قوامین تهران

تراکتور تبریز -استقلال- ساعت ۱۷- ورزشگاه یادگار امام تبریز

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان - ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ذوب آهن اصفهان - نساجی مازندران - ساعت ۱۸- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

آلومینیوم اراک- فولادخوزستان- ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

استقلال خوزستان- ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه غدیر اهواز

پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه آزادی تهران

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هفته ۲۵ لیگ برتر فوتبال | نصف پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال بدون کاپیتان در تبریز
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • پاری سن ژرمن ۳ - ۳ لوآور/ قهرمانی چند روز به تاخیر افتاد+ فیلم
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • پی‌اس‌جی ۳-۳ لوهاور: قهرمانی به تأخیر افتاد
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • توقف دوباره لیورپول، تنش در اردوی آنفیلدی‌ها